תחזוקת מערכות כיבוי אש – מה חשוב לדעת

תחזוקת מערכות כיבוי אש – מה חשוב לדעת

בניינים מרובי קומות מחויבים על פי חוק להתקין מערכות כיבוי וגילוי אש. מערכות אלו יכולות להציל חיים ממש ולמנוע נזק לרכוש, כל עוד הן מתופעלות ומתוחזקות נכון. לכן על חברת הניהול להקפיד על התחזוקה הנדרשת ועל ביצוע בדיקות כראוי וכנדרש בחוק.

מה הסכנות של תחזוקה לקויה של מערכות כיבוי האש?

תחזוקה לקויה מסכנת את הדיירים והרכוש שלהם, כי במקרה של שריפה, לא יהיה תהיה מעטפת הגנה ראשונית שתזהה את השריפה כבר בשלבים מוקדמים ותפעל לכיבוי ולאזהרת הדיירים. בנוסף, במידה ויתגלה שהתוצאות ההרסניות של השריפה התאפשרו בגלל תחזוקה לקויה של המערכות, לחברת הביטוח יש עילה לסרב לכסות את הנזקים. את התחזוקה יש לבצע לפני התקנים הנדרשים אחת לחצי שנה.

מה כוללת תחזוקת מערכות כיבוי אש?

חברת ניהול ועד בית היא קבלן משנה שמוסמך לבצע את כל משימות ועד הבית, על החברה להיות כמה שיותר מקצועית ולהקפיד לבצע את כל הבדיקות בזמן. כאשר מדובר בבדיקות של מערכות כיבוי אש, חשוב להקפיד הקפדה יתרה, מכיוון שהנזק האפשרי כתוצאה משריפה יכול להיות הרה גורל. כאשר מתחזקים ובודקים את המערכת יש להתייחס ללוח הבקרה, ללחצני החירום, לצופרים, גלאי העשן, לסוללות חירום, לאספקת המתח, מערכת הכריזה על מרכיביה ולטלפון הכבאים. גם את מערכת הנתזים ואת ציוד הכיבוי יש לתחזק פעם בשנה בהתאם לתקנים הנדרשים.

כיצד חברת הניהול יכולה לדאוג לתקינות המערכת?

הדאגה מפני שריפות ברורה, במיוחד אם אתם מתגוררים במקום כמו חיפה, שמוקף ביערות הכרמל, ושריפות מתרחשות שם בתדירות יותר גבוהה ביחס למקומות אחרים. חברת ניהול בחיפה אמורה להיות מודעת לנושא ולהקפיד הקפדה יתרה על תחזוקת מערכת כיבוי האש בבניין שלכם. כדי שאפשר יהיה למנוע שריפות או לחלופין, להתמודד אתן טוב יותר במידה והן פורצות, על החברה לגלות בהקדם ליקויים קיימים ולטפל בהם כמה שיותר מהר. מלבד שמירה על מערכות כיבוי האש יש גם לשמור על מערכות החשמל בבניין, מכיוון ששריפות בארונות חשמל מאוד נפוצות. יש לוודא שדלתות הכניסה והיציאה תקינות, שחדרי המדרגות פנויים ונקיים ממכשולים, ושהציוד מאוחסן היטב ואף אחד אינו נוגע בו שלא לצורך.

תחזוקה נכונה של מערכות כיבוי אש בזמן הדרוש יכולה למנוע אסון והיא קריטית אם רוצים להשתלט על השריפה במהירות. חשוב מאוד להקפיד על הנושא ולוודא שהתחזוקה מתבצעת על הצד הטוב ביותר.

הוסף תגובה