תיבת פנדורה? להפך: תיבה הדורה

תיבת פנדורה?להפך:תיבה הדורה!

כולנו זוכרים את הסיפור על תיבת פנדורה (בתרגום חפשי פירוש השם "כל המתנות"-פן = כל, דורה = מתנה, וזה אולי הזמן להבין למה הנכדות מבקשות את בובת הדורה במתנה, ומדוע כולם רוצים רק פאן…)
לפנדורה נאמר לא לפתוח תיבה מסוימת בשום אופן. אבל פאנדורה לא יכלה להתגבר על הסקרנות ופתחה את התיבה. כל רעות העולם גלשו החוצה והתפזרו בעולם: הקנאה, האלימות, הכעס, השנאה וכו'. פנדורה נבהלה ומיהרה-באיחור- לסגור את התיבה. בתוך התיבה נשארה רק התקווה הטובה…
בהפוך לתיבת פנדורה, אני מציעה להעניק לכל ילד קופסת המעשים הטובים, ונקרא לה "קופסא הדורה". כל קופסה עם פתח קטן יכולה להתאים- למשל, קופסת מגבונים או טישו ריקה. על כל קופסא רושמים את שם הילד שיקבל אותה ואפשר לקשט אותה ככל העולה על רוחו של הילד: ציורים, מדבקות, נצנצים וכו'.
כל ילד מתבקש לחשוב במשך השבוע על מעשה טוב אחד שהוא עשה: עזר לחבר להכין שעורים? עזר לאחותו להשקות עציצים? עזר לאמו לסחוב סלי קניות? קנה עיתון לשכן חולה? טייל עם הכלב של הסבא שנסע לנופש?- כל מעשה טוב, יבורך.
הילד אמור לרשום את המעשה הטוב על פיסת ניר ולתחוב את הפתק לתיבה הנושאת את שמו. אם עשה יותר ממעשה טוב אחד, הוא מוזמן לרשום מספר פתקים כמספר המעשים הטובים.
בסוף השבוע כל הילדים נאספים סביב ההורים, כל אחד מביא את הקופסא שלו ושולפים את הפתקים. מקריאים את כל הפתקים בקול רם ומחליטים מי תרם הכי הרבה לסובבים אותו במשך השבוע שחלף. אפשר להעניק לילד המנצח סיכת כבוד או מדבקת סמיילי לשבוע הבא, כשבסוף שבוע זה הסיכה תעבור למנצח הבא בתור.
עוד רעיונות לחינוך לערכים או להפעלות נחמדות תוכלו למצוא באתר:
www.saba-sabta.co.il

הוסף תגובה