תלונות הצרכנים – יאן קליימן

מבדיקות שערך יאן קליימן עולה כי חלק הארי של התלונות נגד הבנקים ,כ-21 אחוז ,סובבות סביב טעויות במשכנתא .

בבנק ישראל טוענים כי התלונות השכיחות ביותר הן על כך ,שהבנקים מערימים קשיים במיחזור המשכנתא .

15.5 אחוז מהתלונות קבלו על טעויות בחשבון ,תלונות שכיחות בהקשר זה היו לגבי חשבונות משותפים ,שיש בהם שני מורשי חתימה .והבנק אישר פעולות עם אישור חתימה אחד ,תלונות נוספות הן על בעיות בסגירת ופתיחת חשבון .

בבנק ישראל מספרים כי עוד תחום שמככב בתלונות על חשבונות הבנקים הוא תחום הריבית על הפקדונות .

תלונות נוספות ומאוד נפוצות ,הן על כך ,שהבנקים מעניקים הטבה,אך אינם מציינים בצורה מפורשת כי ההטבה היא לתקופה קצובה,או לחלופין ,מציינים כי הם נותנים הטבה ולא עומדים בה .

10 אחוז מהתלונות הועלו כנגד עמלות שנגבו על שקים ,תלונות שכיחות בעניין הזה היו : אובדן שקים,זיופי שקים ,בעיות עם מועד חיוב /זיכוי .

9.5 מהתלונות קבלו נגד עמלות .

מרבית המתלוננים טענו שהעמלות גבוהות מידי ,בבנק ישראל מספרים שקורה שהבנקים מעדכנים את התעריפון שלהם בדר״כ בחודש יולי ,אך מתחילים לחייב כמה חודשים לפני .

תלונות נוספות על גביית פעולה מסויימת ,על סמך סעיף שגוי בתעריפון העמלות .8 אחוז מהתלונות התייחסו באופן ספציפי נגד אשראי בנקאי .

התלונות הנפוצות ביותר ,מסביר יאן קליימן ,היו על בטחונות מוגזמים שדרשו הבנקים או עמלת פרעון מוקדם על פרעון ההלוואה .

הוסף תגובה