תמיסה ביתית לאחזקת פרח קטוף באגרטל

פרחים הם אורגניזמים חיים, וככאלה הם זקוקים למקורות מזון. בהיותם חלק מהצמח הם מקבלים מהצמח את כל צורכיהם. באגרטל עליהם לקבל ממי האגרטל את אשר קיבלו מהצמח וחומרים נוספים הנובעים מהעובדה שהם מנותקים מהצמח ולעיתים מצויים גם בסביבה עוינת לפרח כמו תנורי בערה ושל פירות וירקות בשלים.

התמיסות הבסיסיות להחזקת פרחים באגרטל כוללות: חומר חיטוי למנוע היפתחות חיידקים ופטריות, חומר המוריד את מתח הפנים של המים לאפשר כניסה קלה יותר של המים לצינורות ההובלה, חומרים להחמצת המים כדי לאפשר זרימה טובה יותר של מים בגבעול וסוכר כמקור אנרגיה. קיימים מוצרים תעשייתיים כדי להוסיף לתמיסת האגרטל, שניתן לרכוש את חלקם בחנויות פרחים. למרבה הצער הם אינם נפוצים ביותר ולכן נספק כאן מרשם ביתי לתמיסת אגרטל.
מרשם להכנת תמיסה ביתית לאחזקת פרח קטוף באגרטל:
(בהכנת התמיסה יש לזכור את הכלל שכל המוסיף גורע ולכן במקום בו נאמר להשתמש בטיפות, יש להיעזר בטפי)
חומר חיטוי המצוי בכול בית הוא תמיסת אקונומיקה המכילה כחומר פעיל נתרן היפו כלוריד ואיננה מכילה תוספים אחרים. יש לחזור על הפעולה אחת לשלושה ימים.


להורדת מתח הפנים של המים ניתן להשתמש לכל ליטר מי אגרטל בשתי טיפות דטרגנט המשמש לרחצה או רחיצת כלים.


להחמצת התמיסה ניתן להשתמש בשתי כפות מיץ לימון לליטר מי אגרטל.
מקור אנרגיה נוסף משמש סוכר. שתי כפיות סוכר לליטר מי אגרטל (10 גר') יתאימו למרבית סוגי הפרחים.
תמיסה זו מתאימה למרבית סוגי הפרחים, במידה והאגד באגרטל מכיל פרחים עם עלים רכים גדולים, העלים עשויים להינזק מהסוכר במקרה כזה יש להסיר את העלים לאחר שניזוקו או להקטין את כמות הסוכר המומלצת.


במידה ואין בטוחים בטריות ואיכות הפרחים אין להוסיף סוכר לתמיסה.


במידה והזר מכיל גבעולי פריחה הנושאים עליהם פרחים בגילים ומצבי פתיחה שונים כגון ציפורן ננסית, סיפן, לוע ארי, מנטור או סוגי חרצית שונים, כדי לגרום לפתיחה טובה יותר של הפרחים הסגורים, ניתן להכפיל את כמות הסוכר המומלצת במקרים כאלה יש להסיר פרחים שנבלו ועלים שניזוקו.


מאת מגל גיורא, כתב "בית משותף" בנושאי גינון


באדיבות ארגון לגננות ונוף בישראל


 


תודה אישית: מתוך כתבה בפורטל "בית משותף"



הוסף תגובה