תרעננו את הידע שלכם

לזיכרון האנושי יש יכולת לשכוח מידע. במיוחד אם מדובר במידע שלא משתמשים בו או שמשתמשים בו לעיתים רחוקות. כמו כן, לזיכרון יש יכולת לעוות את המידע, בעיקר תחת ההשפעה של החשיבה שלנו ושל הניסיון שנרכש. כתוצאה מכך – ככל שהזמן עובר הזיכרונות שלנו, ובעקבות כך גם המיומנות שלנו, מתעוותים ונחלשים. אם ניקח לדוגמה נהגים שלמדו תיאוריה ועברו טסט, נראה שכעבור 3-5 שנים רובם לא יצליחו לעבור טסט מחדש מבלי שילמדו עוד פעם את התיאוריה. הסיבה – בחלק מהמקרים שכחו איך להתנהג במצבים מסוימים המתרחשים בכבישים, ובחלק אחר מהמקרים מושפעים מניסיון הנהיגה היומיומי – נוהגים בצורה לא נכונה, ולאחר זמן מה מתחילים לחשוב שזוהי צורת הנהיגה הנכונה. ניתן להבחין בתופעה דומה גם בתחום המידע העסקי. לדוגמה, ניקח סוכן מכירות שהשתתף בסדרה של סדנאות יעילות במיוחד בתחום המכירות. לימדו את אותו האדם להשתמש בכמות אדירה של שיטות יעילות לביצוע תהליכי המכירות. אבל אם נעקוב אחר העבודה של אותו סוכן המכירות במשך שנה-שנתיים, ברוב המקרים נראה את התופעה הבאה: מתוך עשרות השיטות לביצוע עסקאות עליהן הוא למד והתאמן, המוכר משתמש במקרה הטוב ב- 5-7. ואם השיטות הללו לא עובדות – הוא חושב: "הלקוח הזה קשה או שהוא בכלל לא התכוון לרכוש שום דבר". האמת היא שהוא פשוט היה צריך להיזכר במשהו שהוא למד בעבר ושכח. מצב זהה נראה גם במקצועות אחרים. לכן רענון חוזר ונשנה של הידע הנלמד שומר על הגמישות והיעילות בעבודה. יש גם יתרון נוסף ברענון הידע. היות והקדמה לא עוצרת לרגע, הידע והיכולות יכולים להפוך למיושנים אפילו תוך כמה שנים. דוגמה טיפוסית – רפואה: בתחום זה מדי יום מופיעות תרופות יותר חדשות ויעילות, ורבות מהישנות הופכות לאסורות לשימוש. לכן, כאשר אתם מרעננים את הידע שלכם, תפנו במקביל למקורות מידע חדשים. בדרך זו תוכלו לא רק לשחזר בזיכרון דברים שנשכחו, אלא גם לרכוש את המידע העדכני ביותר שיקנה לכם יתרונות מול מתחרים.


המקור: Homebiz – רעיונות גדולים לעסקים קטנים

הוסף תגובה