זפת חם – שיטה ישנה, אך עדיין טובה

כאשר וועד בית מתקשר לקבלן איטום ושואל אותו: "תגיד לי, כמה אתה לוקח למטר מרובע של איטום גג?" זה בדיוק כמו לקוח המתקשר למגרש מכוניות ושואל: "תגיד, כמה עולה אצלכם מכונית?"


ישנן שיטות איטום שונות ולכל שיטה יש מגוון חומרים אפשריים.


אחת השיטות, אשר מקובלת כיום, היא איטום באמצעות יריעות ביטומניות. יריעות אלו, אשר מגיעות בגלילים, נפרסות על הגג ו'מודבקות' באמצעות חימום. עליכם לדעת, כשם שישנם עשרות יצרני רכבים, חלקם טובים וחלקם פחות, כך ישנם עשרות רבות של יצרני יריעות. ככלל, שיטת איטום זו יקרה יותר אך אורך החיים שלה בהתאם. יריעה איכותית עולה החל מ- 20 ש"ח למ"ר ועליה להיות בעלת תו-תקן. סמל תו-התקן חייב להופיע על גבי היריעה. ה"חאפר" ירכוש יריעה, אשר נראית זהה כלפי חוץ, בעלות 10 ש"ח למ"ר. יריעה זו תחזיק, במקרה הטוב, חורף אחד או שניים ולאחר מכן תחל להיסדק, היות ואינה עמידה לשינויי הטמפרטורה בין החורף לקיץ בירושלים.


שימוש ביריעות מתאים בגגות, אשר אינם עמוסים במכשולים כגון: מזגנים וקולטי שמש רבים. עלות העבודה של פריסת היריעות הנה כ- 20 ש"ח נוספים למ"ר, כך שהעלות הכוללת בשיטה זו הנה כ- 40 ש"ח למ"ר.


שיטה שנייה הנה זפת חם – שיטה ישנה, אך עדיין טובה. עלות סבירה לזיפות בחומר תקני הנה עד – 30 ש"ח למ"ר. עלות זו כוללת הן את החומר והן את העבודה. קבלן, אשר מבצע זיפות, צריך להתחייב להגיע בכל אביב בכדי לצבוע את הגג בסיד, אחרת, הגג יספוג חום רב, אשר יחמם את הדיירים בקומה העליונה (תרתי משמע…). סיוד זה כרוך בעלות נוספת של 3-4 ש"ח למ"ר. אם נעשה חשבון כולל, לאורך 10 שנים, שיטה זו אינה זולה יותר משיטת היריעות. עדיין משתמשים בשיטה זו, היות ובגגות רבים לא ניתן או מסובך מדי לפרוס יריעות.


שיטה שלישית הנה איטום אקרילי. בשיטה זו מורחים או מתיזים את חומר האיטום כגון: פולי-גג (של ביטום) או אקריפז (של פסקר). איטום אקרילי זול יחסית לביצוע.


באדיבות חברת מידרג, המספקת המלצות על בעלי מקצוע שזכו לדירוג הגבוה ביותר מלקוחותיהם ב-50 ענפי שירות. דירוגים של בעלי מקצוע ניתן למצוא באתר מידרג

הוסף תגובה