אוזניות אלחוטיות הן הדור הבא

ייתכן שכבר נתקלתם בשנה האחרונה ביותר ויותר אנשים שהסתובבו באוטובוס או ברכבת כשלראשם אוזניות בלבד וללא אף כבל המשתרך מכיסם, מסתבך בחפצים, כסאות או תיקים. לעומת זאת אתם בדיוק מוציאים מתיקכם את נגן המוזיקה ועמו האוזניות הרגילות שאף על פי שקיפלתם אותם בצורה מסודרת ויפה טרם הוכנסו לתיק, הם כבר הסתבכו עם העט, המחברת וכל חפץ אפשרי שהיה מוטל בתיקכם. אתם מביטים בייאוש באוזניות ותוהים האם כדאי להתחיל להתיר את הקשר הגורדי שנוצר או לחבר אותן במצבן הנוכחי, ולנסות ליהנות מכמה דקות של מוזיקה. כמה נפלא בוודאי עולמו של זה שאינו נתון לגחמותיהם של הכבלים והקשרים המסובכים והמסתבכים.

יציאה מעבדות החוטים

בשנים האחרונות הטכנולוגיה התקדמה רבות. בעבר כל חיבור בין מכשירים חשמליים נעשה באמצעות אינספור חוטים, אך היום רוב החיבורים עוברים רפורמה לחיבור אלחוטי. המהפך החל מהטלפון הביתי, וכיום ההתקדמות נעשתה לעבר הנוחות שמציעות אוזניות שהן אלחוטיות. אין תלות מתמדת בחיבור ידני למכשיר המשדר, אין את החובה להיצמד למכשיר ולהיות מוגבל בשטח התנועה רק בגלל כבלים וחוטים, כלומר, זאת המשמעות החדשה של חופש בעולם הטכנולוגי.

באמת הכל וורוד?

אמנם, עדיין נרשמות מספר בעיות בשימוש החדש של האוזניות האלחוטיות. חלק מהמשתמשים טוענים שהחיבור אינו אחיד, נאבד הקשר לעיתים קרובות ובשינוי קצר של המרחק מהגורם המשדר, נאבדת הקליטה. אך כל אלו, הם חסרונות שהטכנולוגיה המתקדמת משפרת מדי יום וזוהי רק שאלה של זמן עד שאוזניות חוטיות יימצאו במוזיאונים או כמזכרת עבר נחמדה. בדומה להיסטוריית הטלפון הקווי, שכיום כבר כמעט אין בנמצא טלפונים שאינם אלחוטיים.

העתיד של אוזניות אלחוטיות

אמנם עדיין רוב האוזניות הנמכרות בשוק הן אוזניות רגילות, אך ככל הנראה בעתיד נראה אותן פחות ופחות, ונשאלת השאלה מה יהיה הדור הבא? אחד המאפיינים של אוזניות אלחוטיות כיום הוא שהן מאוד גדולות ומסיביות, מה שמקשה אולי על נשיאתן. אך אם נחפש ברשתות האינטרנט, נגלה כי כבר היום החלו לייצר את הדור הבא של האוזניות, שאמורות להיות מותאמות אישית לכל אדם, על פי מבנה האוזן שלו ולהיראות כמו מכשיר שמיעה עתידני. מדובר במכשיר קטן ללא חוטים שיפעל אך ורק בשדר אלחוטי.

לסיכום, גם אם כיום האוזניות החוטיות המוכרות עודן פופולריות בקרב העולם, משנה לשנה נצפית קניה עולה בשוק האוזניות המשודרגות. הנוחות שבשחרור משימוש באביזרים חוטיים, המגבילים את חופש התנועה קונה לה שם ומושכת אליה את קהל הקונים. הצפי העתידי הוא שהאוזניות השכיחות ייעלמו כפי שנעלם הטלפון החוטי, והאוזניות האלחוטיות יתפסו את מקומן.

הוסף תגובה