חפש את המטמון

אנו מתקרבים לימים קרירים ,עם רוחות נושבות ופחות רצון לצאת מהבית. עדיין אנו ממשיכים לבלות עם נכדינו ולא רוצים להעביר את הזמן רק בצפייה בטלוויזיה או מול צג המחשב.

אפשר להציע לילדים הרפתקה ביתית ללא הוצאות וללא מאמץ. כל מה שנדרש הוא מעט זמן ומעט מאד עבודה.

חפשו בביתכם, על המדפים ובמעמקי המגירות, כמה צעצועים קטנים או חפצים מעניינים: מטבע זר קטן, מחזיק מפתחות מקורי, סיכה וכו'.הנה כמה רעיונות, למשל:

כל מה שנחוץ כעת זה כמה שקיות ניילון – כמו לכריכים, למשל – וכלי חפירה קטן. גם את חפירה של בנית ארמונות החול בים יכול לעזור.

רדו לגינה של הבית או של הבניין וחפשו מקומות להחבאת המציאות. נסו למצוא מקומות שקל לגלות אותם על פי רמזים פשוטים המתאימים לגילאי הנכדים.

אם הנכדים בני 6-7, יש להדפיס להם את הרמזים באותיות דפוס גדולות ולהשתמש רק במושגים שהם מכירים. למשל, אפשר לכתוב להם:

"פנה ימינה מדלת הכניסה לבניין. עבור ליד תיבות הדואר, התקדם עד לקו הדשא ועצור ליד העץ השני. הסתובב סביב העץ וחפש למטה סימני חפירה. בהצלחה!"

אם הילדים כבר בני 8-9, אפשר לציד אותם במצפן ומטר מדידה ולתת להם הדרכה מורכבת יותר. למשל:"צא מהבניין. צעד קדימה מטר אחד ופנה צפונה. המשך לצעוד לאורך שני  מטרים נוספים ואז פנה מערבה…"וכו'.

ורק עוד בקשה אחת: העניקו להם את ה"מטמונים" שמצאו במתנה. מחזיק המפתחות או המטבע הקטן ישאר להם כמזכרת לחוויה והישגים  בבילוי אצל הסבא – סבתא.

ההצלחה מובטחת – וגם ההנאה והצחוקים של כולכם.

לרעיונות נוספים, גלשו לאתר

מעניין את הסבתא

הוסף תגובה