ציוד מכני הנדסי – מחירון ולוח מכירה

לאורך מאות שנים השתמש האדם אך ורק בכוח עבודה אנושי ובסוסים וחמורים לצרכים חקלאיים ותעשייתיים ועשה זאת בהצלחה רבה. כמובן שכל תהליך שכזה גזל זמן ומאמצים רבים כולם חיכו לקדמה הטכנולוגית שתשנה את המצב לחלוטין. ואכן, כיום מכונה אחת מחליפה מספר רב של עובדים, חוסכת זמן עבודה ועלויות רבות בתהליך. בתחום ההנדסה האזרחית מכונות אלו קרויות ציוד מכני הנדסי (צמ"ה) והן מאופיינות במנועים חזקים, שלדות עבות ומספר אמצעים שייעודם הוא לבצע את העבודה בפועל. מאחר ועלותו של כל כלי שכזה מרקיעה שחקים לפי מחיר היבואן, התפתחה לה מגמה נפוצה לתור אחר כלים משומשים מיד שנייה אשר נמצאים במצב מכני מצויין ומשתלמים לרכישה. בשורות הקרובות נלמד מה צריך לכלול לוח ציוד מכני הנדסי איכותי שדרכו מומלץ לרכוש ולמכור את ציוד הצ.מ.ה. המעניין אתכם.

לוח ציוד מכני הנדסי – מה יכלול לוח איכותי?

בימינו נעשה שימוש במגוון רחב מאוד של צמ"ה כגון מובילי עפר, דחפורים, מחפרונים, טרקטורים, מפלסות, מכונות קידוח, מקרצפות, מגרסות, מגרדות,  מכבשים, מכונות חציבה ועוד. העלות של ציוד זה בדגמים החדישים ביותר נקבעת ע"פ היבואן, אך בכל מה שקשור ליד שנייה, הרי ששמאים מקצועיים הם אלו שאמונים על התחום ולמעשה קובעים את מגמות המחירים בענף. למעשה, כל לוח ציוד מכני הנדסי חייב לכלול גם מחירון שפותח ע"י שמאים בכירים ובעלי ניסיון בתחום, וזאת על מנת שמי שמעוניין למכור ידע איזה מחיר לדרוש על הכלים שלו ומי שמעוניין לרכוש, ידע מה מסגרת התקציב מאפשרת לו טרם המיקוח. שמאים אלו לוקחים בחשבון את העלות של הכלי כחדש, ירידת הערך עקב בלאי של זמן ומכפילים בפקטורים שונים שקשורים לביקוש לכלים ומגמות שונות שקשורות לכלכלת ישראל.

חשוב מאוד לבחור בלוח מכירות שכולל מחירון שאכן תואם את מציאות מחירי כלי ה- צמ"ה בישראל. לוח שכזה יאפשר חיפוש בין כל הקטגוריות האפשריות לקביעת המחיר המומלץ של הכלי כגון סוג ודגם, שם היצרן, שנת ייצור ועלייה על הכביש והתחשבות בשעות המנוע וכו'. בנוסף, עדיף לחפש לוח ציוד מכני הנדסי שכולל בתוכו גם את האפשרות לשקלול המחיר המומלץ בהתאם לתוספות שונות שהכלים כוללים כגון סוג ההנעה, קבינה ממוזגת והתחשבות במצב מכני מעולה. ישנם מחירונים שכוללים גם הערכת שווי של ציוד נלווה כגון מנופים, משאבות, עגורנים ועוד. נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון בחיפוש אחר ציוד מכני הנדסי, היא שאם הציוד שאתם מעוניינים לרכוש או למכור לא מופיע ברשימת הלוחות והמחירונים, שתהיה אפשרות לפנות אל מנהלי האתר על מנת לבקש הערכת שמאי של כלי מסוג ודגם זה. מצבים אלו מתרחשים מעת לעת במיוחד כאשר כלי הצ.מ.ה. הינו נדיר בארץ, יובא באופן אישי מחו"ל או ישן מאוד.

הוסף תגובה