דיקור סיני לילדים

הורים רבים מחפשים לא פעם דרכים שונות כיצד להתמודד עם מחלות או בעיות רפואיות כאלה ואחרות אצל ילדיהם. באופן טבעי, המחשבה הראשונה היא ללכת לרופא שיבדוק את הילד, ויבחן אם הוא צריך תרופה ואיזו, בשביל להבריא. אך יש מקרים שרופא לא בהכרח יכול לעזור ויש לטפל בנושא בצורה אחרת.

למשל, כשמדובר בבעיה כרונית אז צריך למצוא דרכים כיצד להקל על הילד ולא בהכרח לפתור את הבעיה או שמדובר על בעיה שחוזרת על עצמה מעת לעת ושום תרופה לא יכולה לפתור את זה. למשל בעונת החורף כשיש נזלת ומחלות חורף, או כשיש בעיות אחרות, כמו עצירות וכדומה. מדובר על דברים שתרופות לא בהכרח יכולות לעזור.

בשביל למצוא דרכים כיצד כן להתמודד עם הבעיה, הורים רבים שולחים את הילדים שלהם לטיפולים אחרים שיכולים לעזור להם, למשל דיקור סיני לילדים. בדיוק כמו שמבוגרים רבים הולכים לטיפולי דיקור לצרכים שונים ומגוונים, כך גם ילדים הולכים לטיפול שכזה. מדובר על טיפול במהלכו הילד שוכב על מיטת הטיפול והמטפל דוקר אותו עם מחטים רכים באזורים שונים בגוף.

בדרך כלל, טיפול של דיקור סיני מתבצע בשביל לשחרר לחצים, מתחים, לשחרר שרירים תפוסים. ספורטאים רבים עוברים טיפול זה כחלק משגרת הטיפולים שלהם, כמו כן אנשים שצריכים לעבור תהליכי שיקום, אנשים אשר חווים תחושת כאב בכל הגוף, דוגמא בגב, ברגליים, בידיים, אז במסגרת טיפול דיקור, המטפל משחרר את האזור ומפחית באופן משמעותי את תחושת הכאב.

מדוע דיקור יכול להיות טוב לילדים

דיקור סיני, כמו לא מעט טיפולים אחרים מתוך הרפואה הסינית, מתייחס לרעיון מאוד בסיסי והוא, שאין מקור אחד לבעיה אלא יש הקשר נרחב, כלומר הבעיות לא נובעות מדבר נקודתי אלא מדבר רחב יותר. לכן צריך לטפל בכל מטופל באופן ספציפי, בהתאם למה שהוא חווה ובהתאם לנתונים שלו. זה לא עניין גנרי כמו ברפואה רגילה.

כשילד מתמודד עם בעיות כמו עצירות, נזלת, מחלות חורף או אפילו תולעי מעיים, הרי שבתחילה המטפל יתייחס אליו באופן ספציפי, ישאל אותו שאלות ויבחן כל עניין לגופו, לאחר מכן הוא יתחיל בביצוע הטיפול, מתוך מטרה להיות מסוגל לפתור את הבעיה של הילד באופן נקודתי.

הטיפול איננו כואב, אף על פי שהוא מתבצע באמצעות מחטים, כמו כן הוא לא נמשך זמן רב, מה שכן יש לבצע אותו במספר מפגשים על פי הצורך. אם מדובר בבעיה שחוזרת על עצמה או בעיה כרונית, אז מן הסתם יהיה צורך לבצע שורה של מפגשים, לעיתים על בסיס קבוע בשביל לטפל בבעיה או להפחית את עוצמת הכאב שלה.

לפני סיום חשוב לומר, בטרם מפנים ילד לדיקור סיני, חשוב לוודא שאכן הוא יכול לעבור טיפול כזה מבחינת גיל וכן מבחינת מצב רפואי.

הוסף תגובה