מזג אוויר – כמה חשוב לבדוק לפני שיוצאים לטיול

מזג אוויר – כמה חשוב לבדוק לפני שיוצאים לטיול

עם ישראל אוהב לטייל, בארץ ובחו"ל. ואחד הדברים הראשונים שאנחנו עושים בתור מטיילים הוא לבדוק מה מזג האוויר ביעד הטיול אליו אנחנו רוצים לנסוע. בארץ כמובן שזה הרבה יותר פשוט – המדינה שלנו כל כך קטנה שמזג האוויר אינו גורם משפיע או מכריע כשאנחנו רוצים לנסוע לצימר בצפון או להתפנק במלון באילת. מעבר לעונות בגדול – כל מקום לטיול בארץ, מתאים כמעט בכל עונה.

כשאנחנו יוצאים לטיול בחו"ל, ואנחנו עדיין בשלב התכנון, מזג האוויר הינו גורם מכריע ביותר. במאמר רצינו לדבר על מספר גורמים חשובים בבדיקת מזג האוויר כשאנחנו מתכננים טיול בחו"ל

 

מהימנות האתר

חשוב מאוד לבדוק במספר אתרים, להשוות בין כמה אתרים את נתוני מזג האוויר במדינת היעד שאליה אנחנו מתכננים להגיע. אם יש לכם יכולת, תרגום או הבנה – יש יתרון להיכנס לאתר מקומי ולראות מה הוא מדווח על מזג האוויר. חשוב לשלב מספר אתרי בדיקה + אתר מקומי של מזג אוויר. רק כך תגיעו לנתון קרוב ככל שניתן לאמת.

 

תאריכי הטיול

במרכזי עונות, כלומר בתאריכים שהם בלב עונה – רמת השינוי וההפתעות במזג האוויר קטנה מאוד. לעומת זאת – בין עונות, יש סיכויים גדולים לשינויי מזג אוויר תכופים והפתעות בזמן הטיול. אם יש אפשרות, אם אתם רוצים שמזג האוויר לא יהווה גורם שלילי – סעו בתאריכים שהם בלב העונה ולא בין עונות. אם בכל זאת החלטתם לטוס בין עונות – נסו לבדוק את מזג האוויר קרוב ככל שניתן לטיול (כי יש הבדלים בין שנים) והתכוננו למזג אוויר משתנה.

 

גודל המדינה ומיקומה

כשאתם טסים למדינה קטנה (כמו ישראל) שינויים מזג האוויר במהלך הטיול, כמובן במהלך והטיול כולל נסיעות – אינם גדולים. לעומת זאת כשאתם טסים למדינה גדולה – במהלך הטיול אתם עלולים לעבור אזורים בעלי מזג אוויר שונה. ולכן בדיקת מזג האוויר צריכה להיות לפי העיר/אזור והזמנים בהם תהיו בהם – ולא לבדוק את המדינה או הבירה שלה בכלליות.

בנוסף מדינות שנמצאות באזורים טרופיים, כמות השינויים ורמת השינויים במזג האוויר הינה גדולה משמעותית ממדינות שרחוקות מאזורים אלו. ובהם צריך לקחת בחשבון שגם בלב העונה וגם אם הבדיקה שלכם היתה קרובה לתאריכי הטיול – עדיין יהיו שינויים ועליכם להיות ערוכים.

 

לסיכום, סקרנו מספר טיפים שיעזרו לכם כיצד להתכונן נכון, לפחות מבחינת מזג האוויר, כשאתם מתכננים טיול (בעיקר לחו"ל). יחד עם זאת חשוב לומר – חלק מיופי והעניין בטיול הוא לקבל ולהיות ערוכים לשינויים במזג אוויר. גם גשם פתאומי שמתחיל כשבבדיקה שלכם היתה אמורה להיות שמש – זה לא סוף העולם, ושינוי מהיר של התוכניות (קניון או מוזיאון) יכול לבטל את הפגישה בכיף ולגרום לכם להמשיך את הטיול בהנאה. היו מוכנים לשינויים!

הוסף תגובה