5 סימנים שיאותתו לכם כי ישנה תקלה בגיר האוטומטי

5 סימנים שיאותתו לכם כי ישנה תקלה בגיר האוטומטי

הגיר האוטומטי הוא הגיר הנפוץ ביותר בענף הרכב. מדובר באחד האלמנטים החשובים ביותר ברכב, כשחייבים לוודא את תקינותו טרם רכישת רכב מיד שניה (לא בכדי נהוג לערוך טופס זכרון דברים טרם רכישת רכב בו מוכר הרכב מתחייב כי אין פגיעה בגיר הרכב בנוסף לבעיות בשלדה ובמנוע). בגיר אנו משתמשים בכל נסיעה ועם הזמן הוא נשחק, כך שהתקלות בו יכולות להתרחש בכל סוג רכב שהוא, כאשר ישנם רכבים בהם תקלות הגיר נפוצות יותר שלרוב נובעות מבעיה בייצור.

הסכנות של גיר לא תקין

בעיות בגיר עלולות להחמיר ללא טיפול מיידי ולגרום להוצאות תיקון גבוהות ואף להחלפת הגיר. מעבר לכך מדובר באלמנט בסיסי בנהיגה ואי תקינות שלו עלולה להוות סיכון בטיחותי גבוה עבור הנהג והיושבים ברכב. אי לכך במידה ואנו מזהים תקלה יש לפנות באופן מיידי אל מוסך גירים המומחה בטיפול בגירים אוטומטיים, כולל בסוג הגיר הספציפי של דגם הרכב שברשותכם.

כיצד נבחין בכך כי ישנה תקלה בגיר?

בעיות בגיר יכולות להתרחש ממגוון סיבות. הגירים האוטומטיים של היום היא מערכת מורכבת ומתקדמת הכוללת מחשב ולכן לרוב יש לבצע אבחון מקיף במכון מקצועי עם מכשור מתאים כדי לזהות באופן מדויק את מקור התקלה. יחד עם זאת, ישנם כמה סימנים מזהירים אשר יכולים להצביע על כך כי קיימת בעיה בגיר:

  1. גיר מחליק – תופעה בה ההילוך אינו משתלב בצורה חלקה, הוא בעצם "מחליק" במעביר בין ההילוכים. תופעה זו יכולה להתרחש עקב בעיות שונות, כמו מחסור בשמן גיר, בלאי של חלקים בגיר.
  2.  הגיר אינו מעביר הילוכים – תקלה זו יכולה להתרחש כשישנה בעיה רצינית בגיר והמצב מאפשר ששימוש בהילוך אחד בלבד  עקב כך שהרכב נכנס ל"מצב חירום" בעקבות התקלה המאפשרת נסיעה בסיסית בלבד לשם טיפול בתקלה במוסך באופן מיידי.
  3. נזילה או חוסר בשמן הגיר – החוסר יכול להתבטא עקב נזילה או עקב שימוש בנוזל לא תקין.
  4. נורת גיר מהבהבת – במידה ונורה זו נדלקת סימן שישנה בעיה כלשהי ברכב, בין אם מדובר במחסור בשמן או בכל תקלה מכנית אחרת בגיר האוטומטי.
  5. צלילים חשודים – חשוב תמיד להיות עירניים לתקינות הרכב שלנו, כך שבמידה ואנו שומעים רעשים חריגים המגיעים מן הגיר עלינו לבדוק אותו בהקדם.

מזהים אחד מהסימנים האלה ברכב האוטומטי שלכם? סביר להניח שבגיר שלכם ישנה תקלה ויש לפנות בהקדם האפשרי לתיקונו במוסך!

הוסף תגובה