יתרונות הרכבים החשמליים על פני הרכבים המונעים על דלקים

שוק הרכבים החשמליים מתחיל לתפוס תאוצה לאחרונה, מדוע כדאי גם לנו להצטרף לחגיגה?

בשנים האחרונות הנפט הקיים בעולם הולך ואוזל מה שגורם למחירי הדלקים לעלות בהדרגה כל כמה חודשים. נוסף על כך אגזוזי הרכבים פולטים רעלים אשר אינם ידידותיים לסביבה כלל וכאשר מדובר בכמויות אדירות של רכבים, כמצוי כיום שיש לכל משפחה על פי רוב יותר מרכב אחד, הדבר נעשה משמעותי מאוד.

יתרונותיהם הרבים של הרכבים החשמליים על פני אלה המונעים בעזרת דלקים
היתרונות של הרכבים החשמליים אשר הם מביאים עימם לשוק התחבורה הציבורית משמעותיים ומורגשים מאוד בכל פרמטר, והם:
א. זולים משמעותית- רכבים חשמליים אינם צורכים דלק ועל כן כמעט ואין צורך לשלם עבור תחזוקה שוטפת. ההוצאה הראשונית בעת קניית הרכב  חשמלי זה כמעט וכל מה שתצטרכו להוציא מכיסכם. החיסכון של הדלק משמעותי ומשתלם מאוד כיום, ובעתיד בשל התייקרותו המתמדת על אחת כמה וכמה. חיסכון זה נע בין שלוש מאות עד אלף שקלים בחודש על פי הנוסע הממוצע.
ב. איכות הסביבה- המודעות לנושא איכות הסביבה עלתה המון בשנים האחרונות. מודעות זו גוררת אחריה פיתוחים ידידותיים לסביבה כמעט בכל תחום וכעת פיתוחים אלה הגיעו גם לעולם התחבורה. רכבים חשמליים ידידותיים לסביבה כמעט לחלוטין (בל נשכח שגם ייצור החשמל אינו ידידותי מספיק) כאשר מדובר בשוק כל כך עמוס, במידה וכל הרכבים המונעים על ידי דלק יוחלפו לכאלה המונעים על ידי חשמל הדבר יהיה משמעותי עד מאוד עבור איכות הסביבה.
ג. עמדות טעינה- במקומות רבים בעולם פרוסים עמדות טעינה בעוצמה גבוה עבור רכבים חשמליים בחינם! עמדות הטעינה יטעינו את הרכב בכרבע שעה בלבד. נוסף על כך יתכן כי בעתיד יהיה ניתן להטעין את הרכבים באמצעות שקע חשמלי פשוט המצוי בכל בית.
ניתן לראות כי לרכבים חשמליים יתרונות רבים ומשמעותיים על פני אלה המונעים על ידי דלקים. היתרונות הרבים הללו תורמים רבות לגידול שוק זה בתקופה האחרונה. נוסף על כך, מעבר ליתרונות הרבים עבור ציבור בעלי הרכבים מכל הבחינות קיימים יתרונות משמעותיים מאוד עבור איכות הסביבה, שהרי הרכבים החשמליים הם לגמרי ירוקים בהשוואה אל הרכבים המונעים על ידי דלקים.

הוסף תגובה