מיץ לימון – ניקוי רעלים מהגוף, ובקלות

מיץ לימון – ניקוי רעלים מהגוף, ובקלות

דיאטת ניקוי הרעלים באמצעות מיץ הלימון הפכה מפורסמת מאז שסיפרה הזמרת ביונסה כי היא מסייעת לה, אך למעשה מדובר בדיאטה הקיימת מעל ל-50 שנה. אומנם קיימים מתכונים ומרשמים רבים כיצד לבצע אותה, אך אין ספק שמדובר בדרך נהדרת לפירוק הרעלים המצטברים בגופנו וזאת לצד ירידה קלה במשקל.

קיים בילבול רב לגבי רמת החומציות של הלימון (pH). האם הלימון שומר על אותה רמת חומציות מחוץ לגוף ובתוכו? בואו נעשה קצת סדר ונסקור עשרה יתרונות לצריכת מיץ הלימון על בסיס קבוע. שימו לב- לא מדובר בלימונדה!

מחוץ לגוף, מיץ הלימון הוא חומצי (כלומר, pH נמוך מ-7). לא מדובר בתגלית מרעישה עבורכם, אני מניח, הרי מדובר בפרי הדר. עם זאת, בתוך הגוף, כשמיץ הלימון מתפרק ונספג בזרם הדם, הוא הופך להיות בסיסי ולכן, מעלה את רמת ה-pH בגוף (pH בסיסי נחשב לגבוה מ-7).

למה חשוב שרקמות הגוף יחשפו לרמה בסיסית יותר מאשר לרמה חומצית?
כיום ידוע כי חשיפת התאים לסביבה חומצית פוגעת במבנה שלהם ובתיפקודם. הקיבה הינה יוצאת דופן לכלל זה, שכן מופרשים בה מיצי מרה חומציים המסייעים בעיכול המזון. בכדי שהקיבה תוכל להמשיך ולתפקד כראוי, ובכדי שלא תיפגע מן החומציות הגבוהה בה, תופעה המוכרת לנו כגסטריטיס או אולקוס, היא מרופדת בשכבה תאים מיוחדת שמטרתם להגן עליה מפני אותה חומציות.
רקמות הגוף שלנו, השרירים, האיברים, התאים והדם, כמו גם המזון, מתפרקים ביתר קלות בתנאים ובסביבה חומציים. ההבדל העיקרי ביניהם הוא כי מזון מעוכל משמש כאבני בנייה וכדלק לפעילות הגוף, בזמן שפירוק רקמות הגוף נחשב לפסולת רעילה.

איך הסביבה בגוף הופכת חומצית?
עלייה בחומציות תרשם בעקבות דיאטות לא נכונות ואכילה לא מאוזנת העשירה במזונות חומציים או כאלו המעודדים דלקת (כמו שומני טראנס המצויים במאכלים כמו בורקס לדוגמא). גם רגשות שליליים המודחקים או לא מבוטאים כראוי, ודפוסי חשיבה שליליים הנמשכים לפרק זמן ארוך, ישפיעו באופן מובהק על חומציות הסביבה בגופנו.
אם כך, מיץ לימון הוא חומצי כאמור מחוץ לגוף, אך לאחר שפורק על ידי הגוף הוא משמש כחומר בסיסי, ולכן אפשר להגדיר אותו כחומצי וכבסיסי כאחד.
בואו נסקור כעת מהם היתרונות לטווח הארוך של צריכת מיץ לימון, מהם הסימנים לכך שהחומציות הכללית בגופנו גבוהה מהרצוי, ולמי דיאטה זו איננה מתאימה?

10 היתרונות בשתיית מים חמים עם לימון
1. מסייע בהפחתת רמת הכולסטרול הרע (LDL) על ידי הפחתת חימצונו בגוף.
2. מפחית כמות ליחה חוסמת בריאות ובסינוסים או "ליחה" מחוץ לגוף כדוגמת מוגלה, פצעי בגרות וכו'.
3. מסייע בפירוק שומנים וצלוליטיס ובכך מסייע בהורדה במשקל, במיוחד כאשר שותים את הלימון כדבר ראשון בבוקר, על בטן ריקה.
4. מסייע בטיפול בכבד שומני.
5. תומך בנוזלי הגוף בכדי למנוע התייבשותם שלא לצורך (הזעות לילה, הזעות יום ספונטניות, בריחת שתן, הרטבת לילה וכו'). טענה זו מבוססת על תאוריה של הרפואה הסינית, בת אלפי שנים, שעל פיה לכל טעם מן הטעמים יש את תכונות הריפוי הטבעיות שלו. הטעם החמוץ נמצא בשימוש ברפואת הצמחים בכדי לסייע במצבים של דליפה לא רצוייה של נוזלי הגוף באמצעות כיווץ וספיחה.
6. מטפל באבנים בכליות.
7. מפחית את הדחף והתשוקה למתוק, למאפים ולגלוטן (שכאמור, כולם גורמים לסביבה חומצית בגוף).
8. מסייע בטיהור רעלים והפיכת סביבה חומצית לבסיסית בתוך הגוף, ובכך נלחם במחלות שונות כמו לדוגמא: דלקת פרקים דיגרונית וניוונית, שינוי צורה של מפרקים, בריחת סידן, השמנת יתר, גאוט, סכרת, טרשת נפוצה, הפרעות עיכול, אלרגיות ועייפות כרונית.
9. מזין ומרפה את רקמות הגוף כגון רצועות, גידים ורקמות חיבור.
10. מסייע מבחינה קוסמטית לשמור על העור ועל זוהרו, כמו גם על רכותו (לחות בריאה), זאת במקביל לתמיכה במערכת החיסונית.

כיצד תדעו אם ה-pH בגופכם נוטה יותר לחומצי?
העבירו את מיץ הלימון הסחוט לכוס מים והוסיפו מים חמים. במידה ותחושו בטעם החמוץ, משמע שרמת החומציות בגופכם גבוהה. אם לחילופין, אינכם מרגישים בטעם החמוץ ואף טועמים טעם של מיץ לימונדה (בלי הסוכר), כנראה שגופכם בריא יותר ורמת החומציות נמוכה (בסיסיות גבוהה).
במשך הזמן, ככל שתתמידו בשתיית משקה הלימון והמים החמים, טעם הלימון יהיה פחות ופחות דומיננטי, כלומר, אמור להיות פחות ופחות חמוץ.

למי שתיית משקה הלימון אינה מתאימה?
לאותם אנשים הסובלים מצרבות או מכיבים (בפה, בלוע או בקיבה), מומלץ פחות לשתות את מיץ הלימון. זאת משום ששתייתו עשוייה לגרום לתחושה לא נעימה של "שריפה" בזמן הבליעה (בשל העובדה שעדיין מדובר בטעם חמוץ שלא עבר את תהליך הפירוק והעיכול של הגוף).

וודאי יצא לכם לשמוע כי מיץ הלימון עלול לפגוע באמייל השן, זאת בהנחה והוא בא במגע ישיר לאורך זמן עם השיניים. עם זאת, שתיית משקה המורכב ממים וממיץ לימון סחוט אינו חושף את השיניים לאותה חומציות לאורך זמן, ועל כן אינו פוגע באמייל. למעשה, הוא אף יכול לסייע לריח רע מהפה ולשיניים עם פלאק.

על אף העובדה שהדיאטה לא קשורה באופן ישיר לדיקור סיני, אני ממליץ עליה בחום לרוב המטופלים שלי. מיותר לציין שגם אני מכור אליה כבר שנים. ואתם, למה לא לנסות?

הוסף תגובה