5 אסטרטגיות לפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם

בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בצרכנות היום יומית ובהתנהגות גולשים אונליין וכתוצאה מכך, הגיע הזמן שבו בעלי עסקים קטנים ומפרסמים צריכים למצוא הזדמנויות שיעזרו להם לבנות מערכות יחסים מותאמות אישית ומתמשכות עם הקהלים שלהם על מנת לחבר אותם למותג ולהפוך אותם ללקוחות ובהמשך ללקוחות חוזרים. כאשר מתבצעים שינויים בגישת הקהל, בדרך שבה הקהל צורך תוכן או במערכות הפרסום, המפרסמים צריכים לעשות התאמות בפרסום המקוון שלהם. ריכזנו 5 אסטרטגיות יעילות עבור מודעות פייסבוק ואינסטגרם.

אסטרטגיות לפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם

  1. להישאר עקבי ולהרחיב את המודעות שלכם שמביאות ביצועים

חברת מטא עושים תהליך ושינויים בצוות העובדים במטרה להתייעל במערכת הפרסום באמצעות הגברה של השימוש במערכות אוטומטיות לבדיקות של מודעות חדשות ורשימות מוצרים. המשמעות היא שכאשר מודעות חדשות נוצרות או נערכות (שינוי של קופי, כותרות, תמונות, טרגוט) על ידי מפרסמים זה יגרום למודעה לעבור בדיקה והערכה מחדש. כדי למנוע את ההמתנה, בפייסבוק ממליצים להאריך את הזמן שהמודעות הטובות שלכם נמצאים באוויר מכיוון שקמפיינים חדשים או שינויים בקמפיינים נוכחים יהיו מותנים בבדיקה נוספת.

  1. לבנות מודעות למותג עם הנוכחות הדיגיטלית שלכם

עם השינוי במגמת הצרכנות וצמיחה של רכישות באונליין, סביר להניח שנראה יותר צרכנים שגולשים באינטרנט ומחפשים מוצרים או שירותים באונליין. עם כניסה של יותר מפרסמים למערכת הפרסום של פייסבוק, ניתן לזהות מגמה של עלייה בעלות ל-1000 חשיפות, מה שמקשה לעסקים קטנים ומפרסמים בתקציב נמוך לבנות קמפיינים בצורה יעילה. מומלץ מאוד בזמן הזה, להשקיע חלק מהתקציב בקהל קר שלא מכיר אתכם, על מנת שהקהל יקיים אינטראקציה עם המותג לפני שמפרסמים לו מודעות עם כוונות רכישה מתקדמות יותר. עבודה בתהליך הזה תדייק את המודעות המתקדמות שלכם לקהל שכבר מכיר את המותג ולכן הוא יהיה יותר רלוונטי עם אחוזי המרה גבוהים יותר מאשר בעבודה עם קהל קר.

  1. לבנות רשימת דיוור באמצעות מודעות פייסבוק ואינסטגרם

אם העסק שלכם באונליין קיים כבר תקופה ארוכה, סביר להניח שיש לכם ניוזלטר שבו אתם שולחים מיילים עם עדכונים כדי לשמור על המעורבות של הקהל שלכם. לצד המודעות שאתם מריצים בפייסבוק ובאינסטגרם כדי להעביר אנשים לאתר או להמיר אותם, מומלץ גם לבנות קמפיינים שמטרתם להגדיל את רשימת הדיוור. באמצעות הקמפיין יצירת לידים (Lead Generation), אתם יכולים לבנות קמפיין שמטרתו להגדיל את רשימת הדיוור, כדי שתוכלו לעדכן את הנרשמים בהנחות, מבצעים, השקות של מוצרים חדשים וכל עדכון עסקי חשוב שתרצו שיגיע ללקוחות.

  1. לשים דגש על קמפיינים של רימרקטינג

אחוז גבוה מהגולשים באתר מסוים שנכנסו אליו בפעם הראשונה גם ינטשו אותו מבלי להשלים רכישה או השארת פרטים. הסיבה לכך היא שהם לא מכירים את המותג, את השירות או את המוצרים באתר מספיק כדי לבצע המרה. בנוסף לטראפיק המתחדש שנכנס לאתר שלכם, אתם יכולים לבצע טרגוט של רימרקטינג ברשתות החברתיות, שבעצם מפנה את המודעה שלכם אל קהל שכבר בא באינטראקציה עם המותג שלכם, באתר או ברשתות החברתיות. רימרקטינג יכול לכלול פרסום לאנשים שהגיבו בעמוד, עשו לייק, צפו בסרטונים, ביקרו באתר, ביצעו רכישה ועוד. חשוב לזכור – ככל שתיצרו מודעות מותאמות אישית עבור קהל חם יותר, בשלב מתקדם יותר במשפך ההמרה שלכם, כך הסיכוי להמיר את הקהל הזה ולקבל ביצועים טובים במודעות הללו הוא גבוה יותר.

  1. לבדוק קהלים וקריאייטיב כל הזמן

טסטים זה חלק בלתי נפרד מקמפיינים ומאסטרטגיית הפרסום שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם. בדיקה של קריאייטיב וקהלים תעזור לכם להפוך את הקמפיינים שלכם לאפקטיבים יותר עם הזמן. בבדיקה של קהלים חדשים צרו קבוצת מודעות חדשה עם פלח הקהל אותו תרצו לבדוק כדי להבין את ההשפעה האמיתית של הפרסום שלכם לקהל זה. כדי ליצור טסט לקריאייטיב של המודעה, עשו השוואה עם מודעה שמניבה ביצועים טובים. כך תוכלו להשוות את התוצאות ישירות למודעה שהביצועים שלהם טובים ואתם יודעים שיש לה ערך כלכלי איכותי לעסק שלכם, מה שיחסוך לכם זמן בניתוח התוצאות.

טיפ למקצוענים:

כל פעם שמריצים טסט בקמפיינים בפייסבוק או באינסטגרם, מומלץ לקחת אספקט אחד בקמפיין (קהל, קופי וקריאייטיב) ולבחון אותו בנפרד. לדוגמא: אם אתם רוצים לבדוק תמונה חדשה, אל תבצעו שינויים בכותרת או בדף הנחיתה. שנו רק את התמונה ועקבו אחר הביצועים למשך כמה ימים. לפניכם רשימה של טסטים שתוכלו לבצע:

  • מיקוד לפי קהל – קהלים דמוגרפיים, קהלים לפי תחומי עניין או קהלים מותאמים אישית.
  • קופי של המודעה – כותרות, טקסט וקריאה לפעולה.
  • דף נחיתה – לינק, קופי בדף הנחיתה, CTA בדף הנחיתה.
  • קריאייטיב של מודעה – תמונות וסרטונים.

לסיכום

בעזרת הפרסום הממומן בפייסבוק ובאינסטגרם, תוכלו להיות יצירתיים במודעות שאתם מפרסמים לקהל הרלוונטי עבורכם. הקפידו על האסטרטגיות שלמדתם במאמר הזה – להישאר עקביים עם מודעות שמניבות ביצועים טובים, לבנות Brand Awareness עם מודעות,  לבנות רשימות דיוור באמצעות קמפיינים בפייסבוק ובאינסטגרם, לשים דגש על קמפיינים של רימרקטינג ולבצע טסטים כל הזמן לקופי, לקהל ולקריאייטיב. אסטרטגיית עבודה נכונה במודעות שלכם בפייסבוק ואינסטגרם תעזור לכם להגדיל משמעותית את ההמרות והרכישות ולנצל יותר מהתקציב.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום ממומן באינסטגרם, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה את AWS  ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

הוסף תגובה