נשים הסובלות מעייפות כרונית צריכות להימנע לחלוטין מצריכת אלכוהול

לתזונה תפקיד חשוב ביצירת סימפטומים של מצבי עייפות כרונית ובהקלתם.


רשימת המזונות מהם מומלץ להימנע אולי תפתיע אתכם כיון שהיא מכילה לא רק מזון מהיר חסר כל ערך תזונתי, אלא גם מזונות הנחשבים לאבני יסוד בתזונה המערבית. עבור אנשים מסוימים השיטה הטובה ביותר היא להפסיק לחלוטין את צריכתם של מזונות אלה, בבת אחת. אחרים זקוקים לתהליך הדרגתי.


קפאין -קפה, תה שחור, משקאות קלים ושוקולד מכילים כולם קפאין, ממריץ לא בריא הנתפס בטעות כחומר מעורר. לאמיתו של דבר, הקפאין בעצם מחריף את העייפות. לאחר מכת המרץ הראשונית, הוא מדלדל את האנרגיה ואת הרזרבות של הגוף על-ידי הפעלת סטרס על מערכת עצבים, דלדול מאגרי הויטמינים מקבוצת B ומינרלים חיוניים אחרים בגוף ומניעה של ספיגת ברזל.


סוכר כמו קפאין, מדלדל גם הסוכר את מאגרי הויטמינים מקבוצת B והמינרלים בגוף. צריכת גלוקוז מופרזת מפריעה לחילוף החומרים של הפחמימות על ידי גרימת מאמץ- יתר של הלבלב ושל בלוטת יותרת הכליה ועקב כך מחריפים תסמיני העייפות.


אלכוהול נשים הסובלות מעייפות כרונית צריכות להימנע לחלוטין מצריכת אלכוהול או לצרוך ממנו לעיתים רחוקות בלבד.


חלב ומוצריו – חלב ומוצריו הם מזונות מעוררי מתח. עובדה זו מפתיעה תמיד אנשים, כיוון שחלב ומוצריו נחשבו מאז ומעולם לאחת מארבע קבוצות המזון הבסיסיות, אולם גבינה, יוגורט, חלב וגבינת קוטג' קשים מאד לעיכול. הם מגבירים את העייפות, משום שהגוף זקוק לאנרגיה רבה מאד כדי לפרקם.


בשר אדום ועוף – אנשים הסובלות מעייפות כרונית חייבות לצמצם משמעותית את צריכת הבשר האדום בתפריטם לכמות של 85 גר' או פחות ליום. כמו החלב ומוצריו, נוטה בשר אדום להגביר את העייפות כיוון שהגוף מתקשה לעכלו. במקום לאכול בשר, ניתן לצרוך חלבונים ממקורות צמחיים כגון דגנים, קטניות, זרעים לא קלויים ועמילנים.


חיטה ודגנים אחרים המכילים גלוטן – אנשים הסובלים מעייפות כרונית מתקשים לעכל חיטה. החלבון שבחיטה הקרוי גלוטן, הוא חומר אלרגני והגוף מתקשה לפרק ולספוג אותו. אין זה משנה מה הסיבה לעייפותכם הכרונית, כל עוד התסמינים שלכם חריפים, הימנעו לחלוטין מאכילת חיטה, וכן משיבולת שועל ושיפון, המכילים גם הם גלוטן, לכל הפחות בשלבי ההחלה הראשוניים מהמחלה. אנשים רבים הסובלים מעייפות קשה מתקשות לעכל גם תירס ואורז.


מלח אף על פי שמלח עצמו אינו מחריף את העייפות הכרונית, יש להיזהר בצריכת מלח. למרבה הצער, מזון מהיר ומרבית המזונות הקפואים, המשומרים והמעובדים מכילים כמויות מלח גדולות. על כן, ההמלצה היא להימנע מכל המזונות המעובדים ולא להוסיף מלח לתבשילים.


באדיבות סולגאר

הוסף תגובה