שידוכים רבותיי שידוכים

"להשתדך או לא להשתדך" זו השאלה. נראה שכל העולם הופך לזוגות. שניים שניים כמו בתיבת נוח. ורק למי שנותר בלי שניים לא כל כך נוח. אפילו כשגילה מדליקה את הטלוויזיה היא שומעת ש"שתיים זה תמיד ביחד". "אז למה זה מגיע לי?", חושבת גילה, למה לא מגיע אותו גבר חלומות שאמור לגור בדלת שממול, או במשרד שליד מקום העבודה, או זה שקונה באותו הסופר. גילה תמיד יוצאת מטופחת מהבית. לכל מקרה שלא יהיה. לעיתים אפילו נרדמת עם מעט איפור ומסורקת למשעי. הרי נסיך החלומות מבקר אותה בחלומות. אז למה שלא יקפוץ גם לבקר במציאות? החברות של גילה כבר לא מציעות לה שידוכים. היא תמיד מחייכת ואומרת שהיא לא מעונינת. אך באותה נשימה משמיעה אנחה קלה המראה שהיא ממתינה. גילה חוששת שישדכו לה מישהו שלא ימצא חן בעיניה… באופן כללי אני מציע את הדברים הבאים:


 · אל תפסלי על הסף שידוכים. לרוב זה יותר מוצלח משיטות היכרות אחרות.


· עדכני את חברייך שאת פנויה ומעונינת בקשר. נסי להראות להם אילו טיפוסים את מחפשת. גם מבחינת מראה וגם מבחינת אישיות ותחומי עניין. זה יכול גם להיות מבחן עד כמה הם מוכנים לטרוח עבורך ועד כמה הם באמת מכירים אותך ואת הטעם שלך.


· אין פסול מלבקש תמונה מראש של השידוך. אפשר גם לשלוח זה לזה תמונות במייל כדי שזו לא תהיה "פגישה עיוורת" לגמרי.


· בקשי מחברייך לברר בשבילך את הפרטים שאת רוצה לדעת על הבחור. האם יש לכם תחומי עניין משותפים ומה חבריו חושבים עליו.


· ניתן לצאת לפגישה עם השידוך לא בדרך הקלאסית של דייט "אחד על אחד", אלא במסגרת של מסיבה עם מספר חברים, כשאז אין את אותו הלחץ.


 ולדתיות/שומרי המסורת ביניכן: כיום לא צריך להיעזר ב"שדכנית". יש אתרי אינטרנט שעוסקים בשידוכים גם למגזר הדתי/מסורתי.


 


כותב: אורי שפר

הוסף תגובה