הידרופוניקה – שיטה לגידול צמחים החוסכת במים

הידרופוניקה היא שיטת גידול ייחודית שבה מגדלים צמחים בתוך כלי סגור ואטום. בכלי הגידול שמים מדיד, שמורה מתי יש להשקות את הצמח ובאיזה כמות. לשיטה יתרונות רבים ההופכים אותה לשיטת הגידול שמתאימה ביותר לגידול צמחייה בבית ובמשרד. העציץ אטום וניתן להניחו על כל משטח ללא סכנת נזילת מים והוא קל במיוחד, מאחר והוא מלא בטוף ולא באדמה כבדה. ניתן לגדל את הצמח במקום שאין בו אור טבעי, מפני שהוא זקוק לכמות אור קטנה בלבד כדי להתקיים, הודות לתנאים האופטימאליים שיש לו במצע הגידול. בנוסף, עציץ הגדל בשיטה ההידרופונית גם יפה יותר, מאחר שיש לו את כל התנאים, כמו מים, אוויר ומצע גידול מתאים, המאפשרים לו להגיע לשיא גדילתו. הצמח אינו מפתח שורשים עמוקים מדי ולכן יש לו מקום רב יותר להתפשט ולהגיע לממדים גדולים בתוך בית גידול קטן יחסית.


בשיטה זאת ניתן לשתול כמה צמחים בעציץ אחד, מאחר שצמחים הידרופוניים אינם מתפשטים זה על חשבון זה. מדובר בשיטת גידול חסכונית במים. המדיד מורה במדויק מתי ובאיזו כמות יש להשקות את הצמח, המים נאגרים במיכל והשקיה נדרשת לעתים רחוקות בלבד – בדרך כלל אחת לחודש. המים מנוצלים במלואם ואינם נספגים או מנוקזים.


ביום שישי 9.2.07 בשעה 10:00 בבוקר, יתקיים במשתלות גבעת ברנר מפגש בו יוסבר על שיטת הגידול ללא אדמה, ויימכרו זני צמחים שונים שגודלו בשיטה זו בליווי כיבוד קל. ההשתתפות במפגש אינה כרוכה בתשלום. מומלץ להירשם מראש בטל: 08-9443952.


באדיבות משתלות גבעת ברנר

הוסף תגובה