החשיבות שבשמירה על כללי בטיחות בעת התזת חול

אחד הכלים החשובים ביותר לטובת צביעה תעשייתית, אלו הם המכשירים שמשמשים להתזת חול. באמצעות התזת חול, ניתן לנקות משטחים שלמים מלכלוכים ומשאריות של צבע ישן, ולהכשיר את השטח לקראת צביעה בשכבות חדשות. עם זאת, השימוש במכשירי ההתזה איננו מתאים לכל אחד. אלו הם מכשירים אשר דורשים מיומנות וידע מיוחדים, ושימוש לא נכון בהם, עלול להוביל לתאונות ואף למחלות מקצוע. על כן, אם אתם עומדים להשתמש במכשירים הללו, חשוב שתקפידו על כללי הבטיחות הבאים. הכללים נוגעים לשימוש במכשירי ההתזה מכל בחניה שהיא – הרעש, הלכלוך,  השימוש במכשיר חשמלי, העבודה בגובה, ועוד.

 

הדגשים לעבודה נכונה עם התזה

  • עבודה בגובה – פעמים רבות, עבודות של התזת חול נעשות בגובה רב. זה הגיוני משום שעבודות ההתזה נעשות בין השאר על מיכלים, ארובות, גשרים, וכיו"ב, ואלו ממוקמים בגובה רב. יש להקפיד על כלל הכללים המוכרים מעבודה בטוחה בגובה. יש לעלות אך ורק באמצעות מתקני הרמה בטיחותיים ומאושרים שמתאימים לאופי העבודה. יש להקפיד על שימוש ברתמת בטיחות במידת הצורך, ויש לוודא כי מתקן ההרמה מאתים גם להרמת אדם וגם להרמת ציוד ההתזה. במידה והעבודה מתבצעת על גבי פיגומים או סולמות – יש לוודא שהם יציבים ושהם מתאימים למשקל המקסימלי שמוטען עליהם בעת העבודה.
  • שאיפת חומרים רעילים – אחד מהסיכונים המשמעותיים בעבודות של התזת חול, הוא שאיפה של חומרים רעילים. הסכנה היא כפולה. מצד אחד – שאיפה של החומר עצמו שמותז שעלול לפגוע בדרכי הנשימה ולהכניס רעל לתוך הגוף. מהצד השני, פעמים רבות החומר המותז, מוציא שאריות של חומרים ישנים שהם רעילים, בדגש על חומרים שהם על בסיס שמן. במידה ואנו הופכים לנדיפים באוויר, ישנה סכנה של שאיפה מוגזמת שלהם שעלולה לגרום להרעלה, או לתגובת שרשרת מסוכנת שנובעת מסחרחורת וחולשה. על כן, יש להקפיד על שימוש בציוד מגן עבור דרכי הנשימה, כולל לבישת מסכה עם מסננת מתאימה לאדים, על מנת להימנע משאיפה מסוכנת.
  • רעש חזק – האם שמעתם פעם כיצד עובד הציוד התעשייתי של ההתזה? כאשר מדובר על שימוש במכשירים הגדולים לביצוע התזת חול לתעשייה, מדובר על מכשירים מרעישים במיוחד. לא פעם, מכשירי ההתזה אף מחוברים אל קומפרסור מיוחד, שמשמיע רעש בדציבלים גבוהים במיוחד. חשיפה מוגזמת לרעש כה חזק באופן רציף, עלולה לפגוע באיכות השמיעה של המתיזים. לכן, בכל עבודת התזה, יש להקפיד על לבישת ציוד מגן לאוזניים שהוא תקין ומאושר, וכך להגן על השמיעה.
  • סכנות התחשמלות – הציוד שמשמש להתזה הוא ציוד חשמלי, וככזה יש לו גם את סכנת ההתחשמלות המוכרת. יש לוודא את החיבורים התקינים בין המכשירים לבין המנוע או מקור המתח שאליהם הם מחוברים, ולוודא כי ישנו גם בידוד מתאים. במידה ואתם מבצעים את עבודות ההתזה בגובה – יש לוודא כי אינכם מסתבכים בקווי מתח גבוה ואינכם מתקרבים אליהם, ואין קווי מתח רופפים בסביבה.
  • עבודה בתנוחה נכונה – אחת הסכנות המרכזיות שמתיזים רבים לא מודעים אליהם, היא הסכנה של כאבים בעצמות ובשרירים. חלק מהמתיזים מבצעים את העבודה בתנאי עבודה לא נוחים, ומשתמשים בתנוחות גוף אשר מקשות מאד על השרירים. כתוצאה מכך אחרי כמה עבודות, עלולים להופיע כאבים כרוניים. בצעו את העבודה בתנאים טובים (זה כולל גם שימוש במתקני הרמה מרווחים, ציוד התזה איכותי, ועוד), ואף התייעצו עם מומחה בנושא.

 

התזה בטוחה ומהירה!

כאשר מקפידים על כלל כללי הבטיחות הללו, אפשר להבטיח שעבודות ההתזה יהיו מוצלחות מאד, יעמדו בקריטריונים הגבוהים – אך גם יהיו בטוחות וייגמרו ללא תאונות. בהצלחה!

הוסף תגובה