כיצד מומלץ להתנהג אם זומנת לחקירה במשטרה

כיצד מומלץ להתנהג אם זומנת לחקירה במשטרה

במקרים רבים אזרח מקבל זימון להגיע לחקירה במשטרה ומסתבר שזו הפעם הראשונה בחייו שהוא נמצא בתחנת משטרה. מדובר באנשים נורמטיביים ששולפים אותם מההתנהלות היום יומית שלהם והם נקראים לחקירה בגין עבירה פלילית בתחום עבירות המין, רכוש, סמים, אלימות במשפחה או חשד לביצוע עבירות פליליות אחרות, זאת בגין תלונה שהוגשה כנגד אותו אזרח.

מהי חקירה במשטרה

חוקרי המשטרה המנוסים והמיומנים מעדכנים את החשוד בעבירות המיוחסות לו. על החשוד זה נופל כרעם ביום בהיר כיוון שהוא לא עשה כלל את המעשים המיוחסים לו או שאכן ביצע מעשה מסוים שלא ידע את חומרתו ובטח לא את העובדה שמדובר במעשה פלילי. החוקרים מנסים למשוך את החשוד בלשונו ולבצע חקירה פלילית כדי שיספר את כל הידוע לו. מטרתם היא להוציא ממנו הודאה כי אכן ביצע את המעשה ומכאן והלאה חייו מתהפכים.
למרות הסיטואציה הקשה והבלתי נתפסת, הדרך המומלצת להתמודדות עם חקירה במשטרה היא לא להיכנס לחדר החקירות עד מילוי הזכות הבסיסית שהיא ליווי על ידי עורך דין פלילי. הוא זה שאמור לנתב את הדרך והלכוון את החשוד איך להתנהל בחקירה.
רק לאחר שעורך הדין הפלילי שמע את המקרה, הסביר לחשוד את דרכי הפעולה ואת התוואי הנכון להוכחת הצדק, החשוד ייכנס לחקירה במשטרה.

מהי ההתנהלות הנכונה בחקירה פלילית
כל מה שקורה בחדר החקירות וברחבי תחנת המשטרה מוקלט ומתועד ודברים שהחשוד אומר או מבצע, עלולים להפליל אותו בעתיד. השיטה היא לא לנדב מידע בעת חקירה פלילית אלא לענות בנימוס באופן קצר ולעניין רק על השאלות הנשאלות וכל זאת לאחר שהחשוד התייעץ על עורך דין פלילי.
חשוב לזכור שכחקל מתפקידם, החוקרים מנהלים מלחמה פסיכולוגית עם החשוד כדי להוציא ממנו את המידע שהם צריכים, במהלך חקירה במשטרה הם ישאלו על השותפים לפשע ויציעו הצעות שונות כדי לדרבן את החשוד למסור עליהם מידע. חשוב מאד להיות ערניים, לא להתפתות לתכסיסים הללו כי בסופו של דבר המידע האקוטי שיועבר לחוקרים יכול ויוביל בסופו של יום להגשת כתב אישום נגד החשוד.
המטרה היא לתת את המידע הרלבנטי על פי ההדרכה של עורך דין פלילי בעל ניסיון רב, כדי שלאחר מכן יוכל עורך הדין הפלילי לבקש במהלך הדיון בהליך הפלילי או עוד קודם לכן את שחרורו לאלתר של הלקוח שלו או את שחרורו למעצר בית עד תום ההליכים, הכל על פי נסיבות המקרה.

הוסף תגובה