רובין רייט (Robin Gayle Wright)

רובין רייט (Robin Gayle Wright)

לכל אחד מאיתנו, כלומר לכל מי שחובב טלוויזיה וקולנוע, יש את רובין רייט שלו. יש מי שזוכר אותה מהסרט הנסיכה הקסומה, יש מי שזוכר אותה מפורסט גאמפ, יש מי שיזכור אותה בתור קלייר, מי שהיתה אישתו של פרנסיס הנכלולי שהגיע להיות נשיא ארצות הברית בבית הקלפים ובעונה האחרונה של הסדרה החליפה אותו בתפקיד, וייתכן מאוד שיש מי שיבחר דווקא את רובין רייט מבלייד ראנר הגרסה החדשה משנת 2049 או מוונדרמן, שם היא שיחקה דודתה של דיאנה, הרי הרי גל גדות.

כפי שאפשר לראות, לרובין רייט יש קריירה מאוד עשירה, שהחלה כבר באמצע שנות שמונים, עת שיחקה באופרת הסבון סנטה ברברה, תפקיד שאף זיכה אותה לשלוש מועמדויות פרסי אמי. אך מה שחשף אותה לעולם והפך אותה לכוכבת, היה ללא ספק תפקידה בתור הנסיכה, בסרט של רוב ריינר "הנסיכה הקסומה" ב-1987. כעבור שבע שנים היא שיחקה בתור ג'יני חברתו של פורסט גאמפ בסרט של רוברט זמקיס. סרט שהקנה לה גם מועמדות לפרס גלובוס. הזהב. כעבור שנה היא שיחקה בסרט שומר הדרך, ולאחר מכן בעוד שורה ארוכה של סרטים נודעים, היא כל כך יפה, בלתי שביר עם ברוס וויליס, שבועה עם ג'ק ניקולוסון, המבצר האחרון עם רוברט רדפורד,  ובעשור האחרון היא שיחקה בנערה עם קעקוע דרקון הגרסה האמריקאית וכן במאניבול עם בראד פיט. בשנת 2013, היא שיחקה בסרט של ארי פולמן, כנס העתידנים בתפקיד עצמה, ביחד עם ג'ון האם. כאמור, בשנת 2017 היא שיחקה בוונדרמן ובליגת הצדק.

אך לרבים, רובין רייט תהיה לנצח קלייר אנדרווד, דמותה בסדרה בית הקלפים של נטפליקס אשר עלתה למסכים בשנת 2013, וירדה בשנת 2018. בסדרה היא משחקת את אישתו של פרנסיס, סנטור שהיה מועמד לתפקיד מזכיר המדינה, אחרי שהוא לא קיבל את התפקיד, הוא נוקט בכל המהלכים הכי מלוכלכים שיש, בשביל להגיע הכי גבוה בממשל האמריקאי, דבר שמצליח לו בסופו של דבר. בעונה האחרונה של הסדרה, היא החליפה את פרנסיס (אותו שיחק מייקל ספייסי) והפכה להיות נשיאת ארצות הברית. ההחלפה בוצעה בעקבות ההחלטה להדיח את ספייסי מהתוכנית בגין שורה של האשמות לגבי הטרדות מיניות. על תפקידה בסדרה, היא זכתה בפרס גלובוס הזהב.

מעט על חייה

רובין רייט נולדה באפריל 1966 בדאלאס טקסס וגדלה בסן דייגו, קליפורניה. היא החלה לשחק כאמור בשנת 1986, עת היתה בת עשרים. באותה שנה היא נישאה לשחקן דין וית'רספון, נישואים שהחזיקו מעמד במשך שנתיים בלבד. ב1996 היא נישאה לשון פן, אחרי ששניהם הביאו קודם לכן שני ילדים. בשנת 2007 הם החליטו להתגרש.

הוסף תגובה