טד דנסון Edward Bridge “Ted” Danson III

טד דנסון Edward Bridge “Ted” Danson III

בשנות השמונים, לא היה מי שלא צפה בסדרה "חופשי על הבר" התוכנית שאיגדה דמויות שונות בפאב בבוסטון, משכה אליה קהל צופים רחב ומגוון אשר נהנה לראות את הכימיה ואת הדיאלוגים השנונים בין העובדים ללקוחות הקבועים והמזדמנים במקום. מי שהיה הברמן שדאג שלכולם יהיה מה לשתות, היה סאם מאלון, אותו שיחק טד דנסון.

טד דנסון שיחק במשך 11 שנה בסדרה, עד שהיא ירדה וזכה בזכותה להכרה עולמית, כולל בפרסי אמי וגלובוס הזהב. בעקבות דמותו הפופולארית, הוא זכה לתפקידי אורח בסדרות פרייז'ר (סדרת בת שנוצרה על פי דמותו של פרייז'ר שהיה מיושבי הפאב) וכן במשפחת סימפסון.

מלבד חופשי על הבר, כיכב טד גם בשורה ארוכה של סדרות, דוגמא "בקר" שרצה משנת 1998 עד שנת 2004, ובה שימש מנהל מרפאה שכונתית, על תפקיד זה היה מועמד לפרס גלובוס הזהב, פרס אשר קיבל על דמותו בסדרה "משהו לגבי אמיליה". כמו כן, הוא שיחק בסדרות מסעי גוליבר שזכתה בחמישה פרסי אמי, האבות שלנו שהיתה מועמדת לשני פרסי אמי, תפקיד משנה בסדרה נזקים עליה היה מועמד לפרס אמי, וכן בסדרות CSI על ענפיה השונים. בשנת 2015 הוא שיחק בסדרה פארגו שמבוססת על סרט של האחים כהן, והחל משנת 2016 הוא מככב בקומדיה מקום טוב שזוכה להצלחה גדולה בארצות ברית ובעולם.

מלבד סדרות טלוויזיה, שיחק דנסון בשורה ארוכה של סרטים, בין היתר הקומדיה "שלושה גברים ותינוקות" בשנת 1987, וכן בסרט ההמשך בשנת 1990, בשנת 1993 שיחק בסרט תוצרת אמריקה, בשנת 1998 בסרט להציל את טוראי ראיין, בשנת 1999 שיחק בחברים של ממפורד, ובשנת 2008 בקומדיה, לא דופקות חשבון. להבדיל מתפקידיו הרבים והאיכותיים בטלוויזיה, אזי שתפקידיו בקולנוע הם לרוב תפקידי משנה, הרבה פחות מצליחים.

מעט על חייו

טד דנסון נולד בסן דייגו להורים ממשפחה נוצרית מאמינה, ממוצא אנגלי וסקוטי. הוא גדל באריזונה, ונרשם לבית הספר קנט, את לימודיו עשה באוניברסיטת סטנפורד, ולאחר מכן עבר ללמוד במכון קרנגי לטכנולוגיה, שם קיבל תואר בתחום דרמה.

הוא נשוי כיום בפעם השלישית, אישתו היא מרי סטינבורגן שחקנית קולנוע זוכת פרס אוסקר. יש לו ילד מנישואיו הראשונים. הוא מקיים אורח חיים פסטקטריאני (אוכל מאכלי ים אך לא אוכל חיות אחרות), אחרי שבמשך שנים רבות היה טבעוני.

הוסף תגובה