קלייר דיינס Claire Catherine Danes

קלייר דיינס Claire Catherine Danes

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות לא מעט שחקני קולנוע אשר עברו מהמסך הגדול למסך הקטן, קרי מהקולנוע לטלוויזיה. המעבר הזה הוא לא פשוט לכולם, ויש מי שנכשל בו. קלייר דיינס ללא ספק ביצעה אותו בצורה מאוד מוצלחת.

מי ששיחקה במספר סרטים מאוד מוכרים ומצליחים, הגיעה בשנת 2011 לסדרה הומלנד בתור הדמות הראשית בסדרה והיא מובילה אותה מאז. בשנה הקרובה אמורה לעלות הסדרה לעונתה האחרונה.

עוד לפני הומלנד, שיחקה קלייר בסדרות נוספות, אך לפרקים בודדים, כך למשל היא שיחקה בחוק וסדר וכן באלה הם חיי. אך כאמור, הקריירה המשמעותית שלה היא בקולנוע. קריירה שהחלה כבר בגיל 11 בסרט חלומות של אהבה, בשנת 1990. מאז היא שיחקה בעוד מספר סרטים בתור ילדה ונערה, כולל בסרט נשים קטנות ב-1994 וחופשה משפחתית בבימויה של ג'ודי פוסטר בשנת 1995. שנה לאחר מכן, היא שיחקה עם לאונרדו דיקפריו בסרט "רומיאו וג'ולייט".

סרטיה המשמעותיים ביותר היו כבר שהיתה בחורה צעירה, בין אם זה סיבוב פרסה בשנת 1997, עלובי החיים בשנת 1998, איגבי סרט עצמאי מצליח בשנת 2002, וכן בסרט השעות המצליח בשנת 2002, ביחד עם ניקול קידמן, אד האריס ומריל סטריפ. בשנת 2003, היא כיכבה בסרט השלישי בסדרה של שליחות קטלנית, ובשנת 2005 היא שיחקה עם דיאן קיטון ושרה ג'סיקה פרקר בסרט עד שהמשפחה תפריד בינינו.

עד שהיא נכנסה של קרי מאתיסון בהומלנד בשנת 2011, היא הספיקה לשחק גם בסרטים כמו לפנות ערב, אבק כוכבים עם רוברט דה נירו ומישל פייפר, וכן בסרט אני ואורסון וולס. אך מאז שהיא נכנסה לתפקיד, היא הפחיתה באופן משמעותי את תפקידה בקולנוע, ורק בשנתיים האחרונות החלה לחזור לכך.

תפקידה בתור קרי מאתיסון זיכה אותה לא רק בחשיפה גדולה ובשלל ביקורות טובות מאוד, אלא גם בפרסים רבים. בין היתר, היא זכתה בפרסי אמי, גלובוס הזהב, וכן בפרס גילדת שחקני המסך. תפקידה נחשב ייחודי, הן בזכות כך שהיא מובילה רשימה מפוארת של שחקנים בסדרה, היא מבצעת בו תפקיד מורכב של סוכנת CIA עם בעיות נפשיות ואכן היא מצליחה להוציא ממנו את המיטב.

מלבד תפקידה בקולנוע ובטלוויזיה, היא גם שיחקה במספר הצגות במהלך השנים.

מעט על חייה

קלייר נולדה באפריל 1979 בניו יורק. אימה היא גננת וציירת, וכיום היא משמשת כאמרגנית שלה, ואביה הוא יועץ מחשבים וצלם אדריכלות. סבה שימש כדקאן באוניברסיטת ייל, שם למדה פסיכולוגיה במשך שנתיים עד שהחליטה לעזוב על מנת להתרכז בקריירת המשחק שלה. תפקידה הראשונים כאמור הגיעו כבר שהיתה נערה.

בשנת 1999 היא עוררה סערה בעקבות ביטויים קשים שהשמיעה כנגד העיר מנילה בפיליפינים בעקבות כך, סרטיה נאסרו להקרנה במדינה והיא הפכה לאישיות לא רצויה בה. היא התנצלה על כך בתקשורת.

הוסף תגובה