אליזבת' מוס Elisabeth Moss

אליזבת' מוס Elisabeth Moss

לא הרבה פעמים קורה ששחקנית משנה בסדרת טלוויזיה זוכה להתייחסות כל כך משמעותית בתקשורת, פרשנויות לדמותה ולמשחק שלה, עד כדי כך שהיא זוכה גם להוביל סדרות משלה לאחר מכן. אליזבת' מוס היא אחת מהשחקניות הבודדות שזכו בכך.

מי ששיחקה במשך 8 עונות את פגי אולסן בסדה מד מן, הפכה לכוכבת הראשית של סדרה מדוברת אחרת, סיפורה של שפחה בשנת 2017.

תפקידה של אליזבת' במד מן, לא היה הראשון שלה. למעשה עוד קודם לכן היא שיחקה במספר עונות בסדרת טלוויזיה מצליחה, זה היה בסדרה הבית הלבן, שם היא שיחקה את זואי ברטלט, בתו של הנשיא, מעבר לכך היא שיחקה במספר סדרות נוספות, כולל הפרקליטים, חוק וסדר, אנטומיה של גריי, והלוחשת לרוחות. במהלך השנים האלה, 1990 עד 2007, היא שיחקה גם במספר סרטים, ביניהם נערה בהפרעה ביחד עם אנג'לינה ג'ולי, לב אמריקה, החברים של ממפורד וכן בכל מקום אחר.

אך אין ספק שהתפקיד המשמעותי הראשון שלה היא פגי אולסן במד מן. במסגרת תפקיד זה, היא שימשה כמזכירתו של דון דרייפר אשר מתקדמת להיות פרסומאית ראשית בחברה, האישה היחידה שמכהנת בתפקיד זה וכן אשת סודו. בזכות תפקידה זה, היא היתה מועמדת למספר פרסים כולל פרס אמי. בעקבות התפקיד, היא זכתה גם במספר תפקידים בקולנוע, ביניהם בסרט "בדרכים" על פי ספרו הנודע של ג'ק קרואק, וגרין לנטרן. כמו כן, היא שיחקה בסרט "על הזוג מורגן שמעתם" שנכשל באופן טוטאלי בקופות. בתקופה זו היא שיחקה גם בהצגות שונות בארצות הברית ובאנגליה.

עוד לפני שהסדרה מד מן ירדה מהמסכים, היא הובילה מיני סדרה בשם קצה האגם, שם היא שימשה בתפקיד חוקרת משטרה שנדרשת לחקור פרשיית רצח בניו זילנד. בעקבות משחקה, היא זכתה בפרס גלובוס הזהב.

כאמור, בשנת 2017 היא החלה לשחק בתפקיד ג'ון בסדרה "סיפורה של שפחה" אשר זכתה לביקורות מהללות ולהצלחה גדולה בקרב צופי הטלוויזיה. כעבור שנה היא השתתפה בסרט ג'נטלמן והאקדח" סרטו האחרון של רוברט רודפורד לפני פרישתו ממשחק.

מעט על חייה

אליזבת נולדה ביולי 1982, בלוס אנג'לס. הוריה, שניהם מוזיקאים, חינכו אותה בתור סיינטולוגית. היא החלה לשחק כבר בגיל שמונה, כאשר תפקידיה הראשונים היו בסרטים מדובבים ובתוכניות טלוויזיה, תפקידה הראשון המשמעותי היה בסרט החברים של ממפורד כאשר היתה בת 17. באותה שנה קיבלה את התפקיד בסדרה הבית הלבן, בה היא שיחקה במשך למעלה מעשרים פרקים, אשר היו מפוזרים על פני מספר עונות.

מוס התחתנה בשנת 2009 לשחקן פרד ארמיסן, אך שניהם נפרדו כעבור שנה, והתגרשו סופית בשנת 2011.

הוסף תגובה