בהתאם לתקציב: טיפים לשיפוץ חדר אמבטיה

בהתאם לתקציב: טיפים לשיפוץ חדר אמבטיה

אחת לכמה שנים כדאי לשפץ את חדר האמבטיה, בהתאם למגבלות התקציב. כדאי לדעת כי שיפוץ חדרי אמבטיה נחשב לפופולרי במיוחד בישראל, ומדי שנה אלפי ישראלים משפצים את חדר הרחצה שלהם, בדרך כלל על ידי קבלן לעבודות צבע ושיפוצים קלים.  חדר האמבטיה הוא חלל מרכזי בדירה, הדיירים מבלים בו מספר פעמים ביום כדי להתקלח, לשמור על היגיינה, להתלבש, להתאפר וכדומה. כדאי להשקיע בשיפוץ חדר הרחצה כדי ליהנות מאווירה אינטימית ומרגיעה, ועל מנת להתאים את החדר לצרכים המשתנים של המשפחה. רגע לפני שאתם מזמינים קבלן שיפוצים כדאי לכם לקרוא את הטיפים לשיפוץ חדר האמבטיה שמציג בפניכם זיו – צבעי מקצועי ובעל חברת 'זיו החביב'.

תכנון מקדים יחסוך לכם עלויות וכאבי ראש

לפני שאתם פונים לאנשי מקצוע ומתחילים לרכוש כלים סניטריים, צבע ואריחי חיפוי וריצוף, כדאי לתכנן את השיפוץ בחדר האמבטיה שלכם. תכנון מקדים יחסוך לכם עלויות גבוהות, כמו כן תוכלו להשוות מחירים בנוחות ולא בלחץ, לקבל השראה ממגזינים לעיצוב הבית, לבקר באולמות תצוגה ולבחור היטב את קבלן השיפוצים. כאשר אתם מכינים תוכנית לשיפוץ חדר האמבטיה, עליכם להגדיר תקציב ובהתאם לכך קל יותר לקבל החלטות כמו היקף השיפוצים, סוג ודגם הכלים הסניטריים וכדומה. אגב, תכנון מקדים מאפשר לכם לבחור את הסגנון המתאים ביותר לאורח החיים שלכם, להרגלי ההיגיינה ולצרכים הייחודיים שלכם.

מתי כדאי לשפץ את חדר האמבטיה?

בישראל יש שתי עונות מרכזיות לשיפוצים בבית, לפני פסח ובקיץ. יחד עם זאת, את חדרי האמבטיה אפשר לשפץ כל השנה, ללא תלות במזג האוויר. ישראלים רבים מעדיפים לשפץ בקיץ כאשר הם יכולים לצאת לחופשה, לארגן את הילדים אצל הסבים והסבתות, ולעבור את תקופת השיפוצים בקלות וללא סבל.

מה כולל שיפוץ אמבטיה בסיסי?

שיפוץ אמבטיה תלוי בתקציב שהגדרתם מראש. אם לא שיפצתם אף פעם את חדר האמבטיה כדאי להחליף גם את תשתיות האינסטלציה, במיוחד אם אתם גרים בדירה שגילה מעל 15 שנה. שיפוץ בסיסי בחדר האמבטיה כולל בדרך כלל את השלבים העיקריים הבאים:

  • פירוק ופינוי אריחי חיפוי וריצוף
  • פינוי והחלפת החול הישן
  • החלפת צנרת בהתאם לתקציב השיפוץ ומצב תשתיות האינסטלציה
  • שינוי ו/או הוספת נקודות חשמל, מים וכדומה
  • עבודות ריצוף וחיפוי
  • עבודות צבע
  • התקנת כלים סניטריים – כיור, ברזים, מקלחון, אמבטיה וכו'

כמה זמן צריך לשיפוץ חדר האמבטיה בבית?

שיפוץ יסודי ובסיסי של חדר האמבטיה נמשך לפחות 3-4 ימים, שיפוץ מקיף יותר נמשך בין שבוע ל-10 ימים. זמן השיפוץ תלוי בהיקף ובמורכבות העבודה, ולעתים יש הפתעות לא צפויות העלולות לגרום לעיכובים.

סקר שוק ובחירת קבלן השיפוצים

כדי לשפץ את חדר האמבטיה בהתאם לתקציב שקבעתם, מומלץ לערוך סקר שוק ולבקש הצעת מחיר ממספר חברות וקבלני שיפוצים אמינים ומומלצים. אין ללכת שבי אחרי הצעת מחיר זולה מדי, ומאחר ולא כל שנה מבצעים שיפוץ, כדאי לבחור קבלן לעבודות צבע ושיפוצים הזוכה למוניטין גבוה בענף ולחוות דעת חיוביות.

הוסף תגובה