10 סיבות לחשיבות בדיקות רקע למועמדים לעבודה ומדוע אסור לסמוך על תחושת בטן בלבד, אלא לפנות למומחה בתחום

10 סיבות לחשיבות בדיקות רקע למועמדים לעבודה ומדוע אסור לסמוך על תחושת בטן בלבד, אלא לפנות למומחה בתחום

בדיקת רקע למועמדים

גייסתם עובד חדש למקום העבודה שלכם? קראתם את קורות החיים אותם מסר לכם, זימנתם אותו לראיון אישי ואתם בטוחים שגייסתם את העובד הנכון והמתאים עבורכם? האם אתם באמת יכולים להיות בטוחים מי האדם העומד מולכם ולהפקיד בידיו את עתידכם?

ריכזנו עבורכם 10 סיבות לחשיבות בדיקות רקע למועמדים לעבודה ומדוע אסור לסמוך על תחושת בטן בלבד, אלא לפנות למומחה בתחום:

1. בדיקת עבר פלילי ותיקים משפטיים – בראש ובראשונה קיימת חשיבות רבה לכך שהמעסיק יבצע בדיקה כזו על המועמד על מנת לבחון מעורבות פלילית כלשהי ו/או זיקה למעצרים כדי למנוע מקרים שליליים ו/או חריגים במהלך תקופת העסקתו שלעיתים יכולים אף לגרום לנזק בלתי הפיך. לעיתים, בדיקה כזו עשויה לחשוף מועמדים מסוכנים לציבור, אלימים וכאלו שלא ניתן לסמוך עליהם. בפעמים אחרות בבדיקה כזו מתגלות תביעות כלכליות, תעבורתיות ו/או כאלו שלא ישפיעו על החלטת ההעסקה של אותו מועמד. בכל אופן, למעסיק קיימת כל זכות לדעת על תביעות כאלה או אחרות של המועמד על מנת לבצע החלטה שקולה ונכונה בעניין העסקתו.

2. שיקוף התמונה המלאה – מטרתו של המועמד בכל ראיון עבודה הינה לשבות בקסמיו את המראיין ולשכנע אותו כי הוא האדם המתאים ביותר לביצוע העבודה הנדרשת, אך האם בראיון אחד בלבד ניתן לנתח את אישיותו של האדם העומד מולכם? האם תוכלו באמת להיות בטוחים כי הוא לא שיקר בקו”ח החיים אותם מסר, או גרוע מכך- זייף את זהותו? בדיקת רקע תסייע לכם להרכיב ולגבש את התמונה המלאה על האדם אותו הנכם מעוניינים להעסיק, להבין מיהו האדם האמיתי העומד מולכם וחשוב מכך- האם אכן מדובר באדם אותו אתם רוצים ומעוניינים להעסיק? .

3. שיקוף חוסר כנות – כפי שכבר צוין קודם לכן, במרבית המקרים המועמדים לעבודה מנסים להתנהג בראיון כפי שהמעסיק שלהם רוצה ומצפה שיתנהגו, לכן קיים סיכון גבוה יותר לכך שהם ישקרו בראיון ובקורות החיים שלהם, לעיתים אף בנוגע להכשרות המקצועיות שלהם. מעבר לכך, יהיו מקרים בהם המועמדים ינסו להסתיר מקומות עבודה בהם תפקודם היה לקוי או בעייתי וזאת על מנת שהמעסיק החדש שלהם לא ידע מכך. באמצעות בדיקת רקע ניתן יהיה להתחקות אחר ניסיונם התעסוקתי עליו הצהירו המועמדים ולגלות סתירות שישקפו חוסר כנות. חוסר כנות כזה יהיה בעייתי להמשך העסקתם, שכן אינכם רוצים להעסיק עובד שאינכם סומכים עליו.

4. שמירה על מקום עבודה בטוח – כאמור, חלק מהמועמדים אותם אתם עומדים לפגוש ואף להעסיק עלולים להיות מסוכנים. החל מעבריינים אלימים וסוחרי סמים וכלה בעברייני מין, אותם אינכם יכולים להסתכן בלהעסיק. אך מה אם אינכם תמיד יודעים כי אתם מעסיקים אדם כזה? מה אם תעסיקו עבריין מין שבהמשך אחת העובדות תגיש נגדו כתב אישום בעוון אונס? מה אם תעסיקו אדם בעל עבר אלים ומפוקפק שעלול לפגוע בעובדים שלכם? בדיקת רקע תוכל למנוע מקרים עתידיים כדוגמת אלו ותשמור על מקום עבודה בטוח ונעים לכלל העובדים ובייחוד לוותיקים מבניהם.

5. אישור תעסוקה, לימודים והכשרה מקצועית – על מנת להיות בטוחים כי לעובד אותו אתם מעסיקים קיים הניסיון וההכשרה הנדרשת לכך, אין לסמוך רק על קריאת קו”ח וראיון עם המועמד. באמצעות בדיקת רקע תוכלו לוודא ולאשר את ניסיונו התעסוקתי אותו ציין המועמד, את ההכשרות המקצועיות אותן עבר וחשוב מכך- את הלימודים והתעודות המקצועיות שלו. בדיקה כזו תוכל לוודא כי הנכם מעסיקים את האדם הנכון ביותר עבורכם מבחינה מקצועית.

6. סיפוק שקט נפשי – אינכם רוצה להגיע לעבודה ולתהות יום יום אם הנכם בוטחים בעובד שהעסקתם. בדיקות רקע יסייעו לכם להסיר דאגה מליבכם ולמנוע מחשבות אודות אופי העובד אותו בחרתם להעסיק, מחשבות כמו: האם העובד אלים ובעל עבר בעייתי שאינו תואם את אופי הארגון? האם מדובר בגנב או אדם שמואשם בהונאה? ואלו רק דוגמאות אחדות מני רבות שהסתברו כנכונות. בדיקות אלו יספקו לכם את השקט הנפשי אותו תצטרכו על מנת לנהל את עסקכם ביעילות וללא דאגה.

7. הסרת אי וודאות בתהליך ההעסקה – בעת העסקת עובד חדש תמיד יכולים להתגלות חששות וספקות באשר לאישיותו ולכישוריו של האדם העומד מולכם. בדיקת רקע תוכל לפתור אי וודאות זו ולאמת אם חששות אלה מוצדקים ושמא יש לשקול מחדש קבלתו של מועמד זה למשרה המוצעת, או לחלופין- להפריך אותם. בשני המקרים תוכלו לקבל וודאות באשר להעסקתו של המועמד.

8. העסקת האדם המתאים ביותר למשרה שיעזור לצמיחת העסק ולא להריסתו – בדיקת רקע מסייעת לאימות זהותו של המועמד הפוטנציאלי לחברה, כישוריו וכנותו. בדיקה כזו כאמור תוכל לוודא שהנכם מעסיקים את המועמד המיטבי עבורכם שיסייע לפיתוח, קידום וצמיחת החברה וחשוב מכך- עובד שניתן לסמוך עליו. בעוד אי ביצוע בדיקה כזו עלולה לגרום להעסקת אדם שיוכל לגנוב מהחברה ולהונות אותה, כאשר כל אלו יגרמו להריסת הארגון או החברה כליל.

9. הרתעת העובדים מפני הסתרת מידע – בעת תהליך של בדיקות רקע גלויות, אשר המועמדים לעבודה מודעים להן- כאלו עם עבר בעייתי ו/או מפוקפק לא ימהרו להגיע לראיון ולהתקבל למשרה מאחר שהם מודעים לכך שבשלב כזה או אחר המידע אותו הם מסתירים או מתכוונים להסתיר יתגלה על ידי בדיקות הרקע למועמדים. אם כך, בדיקות מהסוג הזה מרתיעות את המועמדים הלא נכונים עבורכם ומותירים לכם לרוב היצע של מועמדים הגונים ובעלי כישורים מתאימים לבחור ממנו.

10. תדמית הארגון – עובדי הארגון ו/או החברה מייצגים את פני החברה ואת תדמיתה. העסקת אדם בעל עבר בעייתי כמו: בעל הרשעות פליליות, מעצרים, תמיכה בטרור ועבריינות מין אם וכאשר הדבר יתגלה- יגרמו לנזק בלתי הפיך והרסני לתדמית הארגון. מצב כזה יוכל למנוע כניסה לשותפויות עסקיות עתידיות ולנזק כלכלי רב אותו אפשר למנוע באמצעות בדיקת רקע.

בהתחשב בכל המידע שצוין לעיל, קיימת חשיבות עצומה בביצוע בדיקות רקע למועמדים על מנת לוודא כי הנכם מעסיקים את המועמד הנכון והראוי ביותר עבורכם, לכן אם אינכם מעוניינים לבצע ראיון נוסף למועמד חדש לאחר שתפטרו מועמד לא מתאים או מסוכן- וודאו כי אתם מבצעים בדיקות רקע למועמדים החדשים שלכם. בדיקה כזו תחסוך כסף רב ונזק בלתי הפיך לחברה ותוודא כי הנכם מחליטים את ההחלטה השקולה והנכונה ביותר עבורכם. בצעו בדיקת רקע עוד היום- לא תצטערו על כך.

הוסף תגובה