מחסנים לוגסטיים להשכרה

מחסנים לוגסטיים להשכרה

פתרונות לוגיסטיקה מאפשרים לקהל יעד במגזר הפרטי, העסקי והציבורי לקבל מענה לדרישות ספציפיות. במאמר הבא נרחיב על היתרונות של מחסנים ונסביר מה אפשר לעשות איתם בהקשר הלוגיסטי.

תהליך לוגיסטי כרוך במספר רב של שלבים והוא מאפשר להעביר בין היתר מוצרים מהיצרן לצרכן. כמו כן, את המאפיינים של תהליכים לוגיסטיים ניתן לראות גם אצל אנשים פרטיים שעוברים דירות או בסקטור הציבורי והתעשייתי. בנוסף, תהליכים לוגיסטיים משפיעים בצורה דרמטית על יבוא ויצוא והם חלק בלתי נפרד מהאופן שבו פועלים נמלי תחבורה, ים ואוויר.

השאלה היא מה עושים לפני ואחרי שמעבירים את הציוד עצמו אל תוך התהליך הלוגיסטי. כאן מסתמן פתרון מתבקש ונוח שמבוסס על שימוש במחסנים: במקום לעכב את התהליך הלוגיסטי, אפשר לאחסן את הציוד במקום ייעודי. אותו מקום נדרש להתאים למאפיינים של התהליך הלוגיסטי וכך לחסוך זמן ומאמץ. יתרה על כך, שימוש במחסנים המתאימים עבור הפתרונות הלוגיסטיים עשוי לצמצם הוצאות.

היתרונות של מחסן לוגיסטי:

הנה למשל כמה יתרונות שאותם ניתן להשיג באמצעות שילוב של מחסנים לוגסטיים להשכרה בתהליכים שמתרחשים במגזר הפרטי, העסקי או הציבורי:

א. נגישות גבוהה של המחסנים – הדבר החשוב ביותר בשימוש במחסנים לצרכים לוגיסטיים הוא כמובן הנגישות. ככל שהמחסן יהיה נגיש יותר, כך יעלה הסיכוי שהוא יחסוך את המשאבים וההוצאות הנדרשים לטובת התהליך הלוגיסטי עצמו. במילים אחרות, אם רוצים לשלב את המחסנים בתהליך הלוגיסטי באופן אפקטיבי צריך לדאוג שהוא יהיה כמה שיותר נגיש. בהמשך, אפשר גם להגביר את הנגישות על ידי בחירת מחסנים לפי מיקום גיאוגרפי.

ב. עלות נמוכה – העלות של מחסנים לוגסטיים להשכרה משפיעה על התהליך כולו. עבור היצרן למשל, ככל שהמחסנים יקרים יותר כך המשמעות היא התייקרות של התהליך הלוגיסטי עצמו. מבחינת הצרכן, התייקרות של המחסנים מייקרת את המוצר שלאחר מכן נמצא על המדפים במכולת או ברשתות השיווק. המסקנה היא שיש לשמור על עלות נמוכה ומשתלמת של מחסנים לוגסטיים להשכרה עבור המשק כולו.

ג. ביטחון ואבטחה מסביב לשעון – הציוד שאותו מעבירים אל תוך מחסנים שאמורים לשמש לצרכים לוגיסטיים עשוי להיות שווה מאות אלפי שקלים. אם רוצים לאחסן את הציוד לתקופה מסוימת, חשוב לבדוק שיש שירותי ביטחון ואבטחה מסביב לשעון. שירותים מן הסוג הזה קובעים עד כמה הציוד יהיה בטוח והאם לאחר מכן ניתן יהיה להמשיך להשתמש בו.

3 טיפים לבחירת שרותי אחסון:

  1. גופים שונים שמעורבים בתהליכים לוגיסטיים צריכים להשקיע לפחות כמה ימים בהשוואה בין שירותי אחסון. ככל שההשוואה בין שירותי האחסון תהיה מקיפה יותר, כך יעלה הסיכוי למצוא מחסן נגיש ומשתלם.
  2. מומלץ להתחיל את תהליך החיפוש אחר מחסנים לוגסטיים להשכרה באמצעות סינון גס. את הסינון רצוי לערוך לפי מיקום גיאוגרפי של כל מחסן, הנגישות של המשאיות או פתרונות הלוגיסטיקה אליו והאפשרות להוסיף או להוציא ציוד לפי הצורך. בהמשך, ניתן להיכנס לעובי הקורה ולהשוות בין מחסנים במיקומים שונים ברחבי הארץ ולפי המיקוד של התהליך הלוגיסטי.
  3.  חשוב הוא לבדוק איזה שירותים ניתנים על ידי החברה שמתחזקת את המחסנים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כל החברות מספקות את אותם שירותים. יש למשל חברות שמתמחות בשירותי אחסון בלבד, לעומת כאלה שמציעות גם אבטחה ואפילו ניקיון. אם רוצים ליהנות מהיתרונות של המחסן, יש לדאוג להתאמה גבוהה בין השירותים הקיימים לבין הצרכים של הלקוח.

הוסף תגובה