תהליך קניית דירה מכונס נכסים

תהליך קניית דירה מכונס נכסים
איך עובד תהליך קניית דירה מכונס נכסים?

 

תהליך קניית דירה מכונס נכסים מאוד פשוט הרבה אנשים שמחפשים לקנות דירה בין אם זה למגורים ובין אם זה להשקעה, שמעו או אפילו בדקו בשלב כזה או אחר על אפשרות של קניית דירות מכונס נכסים, רובם לא המשיך ורכש דירה מכונס, יכול להיות שהם או לא מצאו דירה מתאימה או פשוט נבהלו מהתהליך שנראה מאוד מסובך אך עם זאת הוא מאוד פשוט.

 

את תהליך הקנייה מכונס ניתן נחלק ל-3.

  1. שלב איתור ובדיקה של הנכס.
  2. יצירת קשר עם "הכונס" המטפל והגשת הצעת מחיר.
  3. התמחרות וחתימה על החוזה.

שלב 1 איתור ובדיקת הנכס:

איתור נכסים כאלה לא תמיד קל למצוא מהסיבה שרובם נמצאים בתוך מאגרים או מפורסמים רק במקומות שלא לכל אחד יש גישה אם זאת עם התפתחות הטכנולוגיה המידע הזה קצת יותר נגיש לקהל הרחב.

חשוב להבין: אין מאגר אחד של כונס הנכסים הרשמי מהסיבה שלכל נכס שהוכרז עליו על ידי בית משפט שימכר בתהליך של כינוס נכסים ממונה עורך דין שהוא "הכונס"

את הדירות הרלוונטיות שמוצאות למכירה אנו נוכל למצוא ב-99% מספר מאוד מצומצם של מאגרי דירות מכונס נכסים, למאגרים אלה יש להירשם בתשלום חודשי או שנתי בנוסף יש אותנו שהתשלום על פי נכס בודד. ==> לחצו כאן למאגר הדירות מכונס נכסים.

לאחר קבלת המידע על הנכס כגון: פרטי יצירת קשר עם "הכונס" וקבלת גוש חלקה ותת חלקה יש להוציא נסח טאבו וכמובן לבקש מ"הכונס" את הדו"ח שמאות (הדו"ח נשלח ללא מחיר).

את הנסח טאבו תוכלו להוציא כאן – הפקת נסח טאבו משרד המשפטים

 

שלב 2 יצירת קשר עם "הכונס" המטפל והגשת הצעת מחיר:

פרטי יצירת הקשר של "הכונס" שמונה על ידי בית המשפט מופיע במודעה הרשמית שחייב להוציא בנוסח מסויים: 

דוגמא מודעה רשמית (יכול לצאת גם כקובץ PDF).

 

את הצעת המחיר יש להגיש למשרד עורכי הדין באופן פיזי כאשר טופס הצעת המחיר חתום בתוספת צי'ק בנקאי בלבד על סכום של בין 5%-10% תלוי "בכונס" ולפי מה שמופיע במודעה הרשמית.

חשוב לציין: הצ'ק הבנקאי אינו נפדה במידה ולא זכיתם בדירה תהליך התמחרות, עם זאת במידה וזכיתם והחלטתם שלא לרכוש את הנכס אז יפדו הצ'ק והכסף לא יוחזר.

שלב 3 התמחרות וחתימה על החוזה:

בכול מודעה יש תאריך אחרון שבו ניתן להגיש הצעות מחירים ( בדרך כלל עד חודש וחצי מיום פרסום המודעה), לאחר שהוגשו הצעות המחיר, "הכונס" שמונה על ידי בית המשפט פונה לאותם אנשים ואומר להם מה ההצעה הכי גבוהה שהוגשה במידה והחלטתם להשוות את המחיר יזמינו אתכם להתמחרות, במידה ולא יחזירו לכם את הצ'ק הבנקאי.

 

בשלב התמחרות אחרי שכל מי שהסכים להשוות להצעה הגבוהה מגיע, ומתחיל תהליך כמו במכירה פומבית. שבסיומו הזוכה חותם על החוזה רכישה, אחרי החתימה החוזה עובר לאישור אחרון של בית המשפט, על מנת לאשר את העיסקה ( יש מצבים שבהם בית המשפט אינו מאשר את החוזה ) לאחר אישור בית המשפט החוזה בעצם סגור סופית.

* בכל שלב בתהליך מומלץ ואף רצוי להתייעץ עם עורך דין אשר בקיא בנדל"ן

לאיתור דירות מכונס נכסים לחצו כאן

הוסף תגובה