מי עובד על מי? או: טריק לשיווק מוצרים בעלי תוקף ארוך טווח

לפעמים בחנויות מופיעים מוצרים "ישנים" בעלי תוקף ארוך טווח, שהביקוש להם אינו גבוה. כמובן, מנהל טוב לא ימשיך לצבור כמויות של מוצרים אלה, אבל מה לעשות עם הכמות שכבר הצטברה? למשל, כשמדובר ב… וודקה.


מציבים ליד המוצר מחירון עם מחיר אמיתי (או קצת יותר גבוה). למשל, וודקה "אולימפ", מחיר קמעונאי 27 ₪ ל- 0.5 ליטר. ואילו בתווית המודבקת לבקבוק מצוין, לדוגמה, מחיר של וודקה אחרת ("אולימפיה", 0.5 ליטר) עם המחיר 17 ₪ ל- 0.5 ליטר. אחרי שהלקוח קנה פעם אחת את המוצר הזה, הוא שם לב שסוף-סוף הוא הצליח לעבוד על החנות והוא ממש מאושר כתוצאה מזה. מה הוא יעשה לאחר מכן? יחזור לחנות ויספר על הטעות? יכול להיות, אבל מניסיוני דבר כזה עוד לא קרה. אם הוא צורך את המוצר הזה באופן קבוע, הוא יבוא לקנות אותו שוב וימשיך לקנות אותו עפ"י מחירון של 27 ₪, ולמעשה ב- 17 ₪ ויהיה ממש גאה בעצמו. בנוסף הוא בעצמו (הלקוח) בהמשך יקדם את המוצר בסביבתו, במיוחד אם מדובר במוצר איכותי. בסופו של דבר כולם מרוויחים – במקום בעיה בשיווק המנהל נתקל בבעיה אחרת – שמירה על מלאי גדול של המוצר הספציפי הזה. העיקר שאיכות המוצר לא תיפגע עם הזמן, וכמו כן אל תגזימו: אסור להשתמש בשיטה הזאת בחנות אחת לגבי כמה מוצרים. ניתן להשתמש בשיטה הזאת גם במקרים מתאימים אחרים.


המקור: Homebiz – רעיונות גדולים לעסקים קטנים

הוסף תגובה