יוטיוב רשת חברתית ?

יוטיוב רשת חברתית ?

זוכרים את גוגל +? זוכרים שגוגל טענו פעם שהיא רשת חברתית מתחרה לפייסבוק? מה קרה לזה? היא לא נסגרה ב 2019?  ומה קשור בכלל גוגל פלוס עכשיו, זה לא אמור להיות מאמר על קידום ביוטיוב?

מה חשבתם תגידו לי?

שגוגל לא ינסו להתחרות שוב בפייסבוק? שהם יוותרו להם, או לכל פלטפורמה חברתית אחרת ? ויישארו רק עם מנוע החיפוש לסרטונים YT, מנוע החיפוש של גוגל, וויז ועוד מיליון תוכנות\פלטפורמות אחרות?

אז זהו, שלא.

יש די הרבה הוכחות היום (נדבר עליהם במאמרים הבאים) שזה הכיוון שיוטיוב הולכים אליו. נציין כמה מהם בקטנה כאן:

  • יוטיוב התחילו לדרג את הסרטונים לפי התנהגות משתמשים (כמה זמן צפו בסרטונים, תגובות, רשומים לערוץ שעלו בעקבות הסרטון וכו) ופחות לפי נתונים אחרים (כמות צפיות, כותרות, תיאורי סרטון, תגיות)
  • פוסטים ביוטיוב – רק חשבונות נבחרים רואים אותם, ורק עוד יותר נבחרים (אלה עם מעל 1000 סאבים) יכולים ליצור אותם. אבל אני מניח שמתי שהוא זה יהיה זמין לכולם.
  • יוטיוב מיוזיק – הרבה אנשים שאני מכיר מהחיים שלי שומעים מוזיקה דרך יוטיוב. למה אז ליצור עוד פלטפורמה בשביל זה? ועוד תחת אותו שם (Music.Youtube.com) ?
  • סטוריז ביוטיוב – כן זה קורה גם שמה. מ 2018 משתמשים שיש להם מעל 10,000 רשומים לערוץ (סאבים) יכולים ליצור סטוריז (סרטונים קצרים של עד חצי דקה). מניח שפיצ’ר זה, אם ישרוד את מבחן הפופולאריות, יהיה זמין לכולנו בשנים הקרובות.

הוסף תגובה