להגנה על הדשא מפני הזחלים, פזרו עליו מקסגארד

חודש ספטמבר הוא חודש שיא הפעילות של המזיקים במדשאות. חודש זה מגיע לאחר שלושה חודשים חמים ולחים המספקים תנאים אידאלים להתפתחות המזיקים. בנוסף, קטיף הכותנה שמתחיל במהלך חודש זה, הורס בתי גידול ומקומות מרעה של חלק מהמזיקים והם מוצאים את דרכם לחלקות הדשא בישובים הסמוכים.

הסכנה הגדולה ביותר לדשא בתקופה זו היא מזחלי העשים, הפרודניה, שאוכלים את עלי הדשא ושלוחותיו ועלולים לחסל מדשאה בתוך ימים ספורים. את נזקי זחלי העשים אפשר לזהות אם רואים שהדשא מתייבש, צבעו נוטה לחום, הוא נעשה דליל וציפורים מחפשות בו מזון. כדי לבדוק אם יש בדשא זחלים יש לקחת דלי, להזליף לתחתיתו "שפריץ" אחד או שניים של סבון כלים נוזלי ולמלא במים עד שהקצף שנוצר נשפך. את המים שופכים על ריבוע קטן של 50 ס"מ על 50 ס"מ מהדשא וממתינים בציפייה לזחלי העשים. בתוך דקה אחת אמורים הזחלים לעלות על פני השטח. גודל הזחלים 1-4 ס"מ וצבעם משתנה בין חום לירוק.
על מנת להגן על הדשא מפני הזחלים מומלץ לפזר על פני הדשא מקסגארד – תכשיר הדברה גרגירי נטול ריח שפעולתו משולשת: הוא קוטל את החרקים, מונע חזרתם ומדשן ומשקם את הדשא שנפגע מהמזיקים ומספק לו את המזון הדרוש במשך כחודשיים. את המקסגארד יש לפזר באמצעות מפזרת ידנית. לאחר הפיזור יש להשקות את הדשא כדי להתחיל את פעילותו. יש להקפיד למלא אחרי הוראות היצרן.

מתוך המדריך של חברת דנאור רון

הוסף תגובה