יוצאים מ"תרדמת חורף" ומסדרים את הבית-ממה מתחילים?

המחשבה על חורף וגשם מתקשר לנו אסוציאטיבית עם התכרבלות מפנקת מתחת לשמיכת פוך,מרק חם וספר טוב. האביב מתקשר לנו עם פריחה,התחדשות, וסדר לקראת הפסח.החדשות "החמות" הן שדווקא החורף "המרדים" כביכול הוא זמן מעולה להשיב את הסדר הביתה. בזמן שאנו נוטים להתכנס בבית וממעטים לצאת,מתפנה זמן לעשות את שדחינו ודחינו זמן רב.. ארגון וסידור הבית. זמן מעולה בין ראש השנה לפסח. בשלב אחר שלב (יש לנו את כל החורף) נהפוך את סביבתנו למסודרת,נעימה וחמימה לכולם. כמו כן נגיע מוכנים יותר לפסח, נחסוך מעצמנו את ההיסטריה והלחץ טרום החג.

ממה מתחילים?
הדליקו מוסיקה או טלוויזיה ברקע,הכינו קפה חזק ומתוק שיעורר בכם את החשק להתחיל.הכינו רשימה מפורטת של כל האזורים הבעייתיים שהוזנחו זמן רב,בדיוק כפי שעורכים רשימת קניות.בכל פעם שמסיימים אזור מסוים מוחקים מהרשימה ומהנשמה.
רכשו פריטים ופתרונות אחסון ושימור: סלסילות פלסטיק,ארגזי אחסון בגדלים שונים, קלסרים וחוצצים לניירת וכד`.התהליך חייב להיות הדרגתי,ולכן על מנת לא ליפול ליאוש תוך כדי,יש לעבור על כל מגירה ומדף לפי תוכנית מובנית מראש. רצוי לסדר באופן יסודי כל אזור או חדר,ורק אז לעבור לבא אחריו ברשימה.השתדלו לסיים את הפרויקט כל עוד אתם "בשוונג". במהלך תהליך המיון השתדלו להיות מעשיים, בררניים ופחות רגשניים בנוגע לחפצים השונים..שחררו לחופשי כל חפץ שאין בו שימוש. כל מה שנשאר בבית ראוי שיהא: פונקציונאלי, שלם, מתוקן ונקי.

הוסף תגובה