קריטריונים לבחירת עורך דין לענייני דיני עבודה

קריטריונים לבחירת עורך דין לענייני דיני עבודה

כיוון שהתחום המשפטי הוא תחום נרחב ומגוון, נוהגים עורכי הדין לבחור את תחום ההתמחות שבו יעסקו. עורך דין שמכיר לעומק את הפסיקה ואת ההלכות החדשות בתחום שבו התמחה, יכול לתת ללקוחות שלו שירות הרבה יותר טוב, יסודי ומעמיק מעורך דין שאינו מומחה בתחום.

כך גם בכל מה שקשור לתחום של עורכי דין דיני עבודה. תחום דיני העבודה עוסק במערכת היחסים שבין המעסיקים לעובדים והוא מכסה מגוון רחב של נושאים החל מחוזה העבודה, דרך תשלום שכר עבור שעות נוספות ועד להטרדה מינית במקום העבודה. לכן, אם אתם זקוקים לסיוע משפטי בתחום דיני עבודה, עדיף להיעזר בעורך דין מומחה בתחום.

התמקצעות עורך הדין בתחום דיני העבודה

כאשר בוחרים עורך דין לענייני עבודה, לא די לבחור באדם שמכיר את דיני העבודה ואת הידע הראשוני והבסיסי. דיני העבודה מקיפים לא רק את הדינים הכתובים בספר החוקים אלא גם הלכות רבות שהתגבשו במהלך פסיקות שונות של בתי דין לעבודה. הלכות שחשוב להכירן כדי להביא את התביעה לסיום המצופה.

לדוגמה, קיימים חוקים ברורים מאוד בכל מה שקשור לזכויות אישה בהיריון לעבודה לאחר חופשת הלידה. אבל, מה באשר לאישה שעבדה במסגרת פרויקט זמני כאשר היה ידוע מראש שהפרויקט יסתיים בתאריך מסוים, ויהיה בעצם קושי להחזיר את העובדת לעבודה שכבר לא קיימת? במקרים שכאלה, כשהחוק אינו לגמרי ברור, עורכי הדין לענייני עבודה מסתמכים על פסיקות קודמות של בתי דין לעבודה שמפרשות את הוראות החוק.

בנוסף, החיים אינם קופאים על שמריהם, דברים מתרחשים ומתפתחים, וגם בתחום דיני העבודה מתפרסמות לעיתים קרובות הלכות חדשות ופסקי דין חדשים. חשוב גם להבין שההלכה של בית הדין הארצי לענייני עבודה היא הלכה מחייבת, לעומת ההלכה שבית דין אזורי לעבודה שהיא הלכה מנחה בלבד.

זאת ועוד, עורכי דין דיני עבודה יכולים להבטיח לכם חיסכון בעלויות רבות שכרוכות בהגשת תביעות שווא או בתביעות שעורך הדין מסבך ומושך לאורך זמן רב, במקום לסיים את הטיפול באופן מהיר ופשוט.

עורך דין שמכיר באופן יסודי את פעולתה של מערכת בתי הדין לעבודה בישראל, יאפשר לכם לבחור באופן מושכל בין האפשרויות שעומדות בפניכם. כך למשל אולי תעדיפו בסופו של דבר לבחור בפשרה ולהגיע לסיום התביעה במהירות ולא להמתין מספר שנים עד שידונו בתיק שלכם בבית הדין לעבודה.

שכר הטרחה

קריטריון נוסף וחשוב לבחירת עורך הדין בדיני עבודה הוא שכר הטרחה. יש הבדלים בגובה שכר הטרחה בתחומי המשפט השונים. בדיני עבודה, בדרך כלל שכר הטרחה משלב את התשלום הראשוני יחד עם אחוזים מתוצאת התביעה.

כל עורך דין מתמחר את עלותו של התיק באופן שונה. שכר הטרחה משקף את שווי התיק שלכם ולוקח בחשבון את העבודה שצפויה להיעשות כמו גם את עלויות הלימוד וההשקעה של עורך הדין בתחום שבו התיק המשפטי עוסק.

הוסף תגובה