טיפים לפתיחת עסק עצמאי

פתיחת עסק עצמאי משלכם הינה צעד מאתגר, בעל פוטנציאל גבוה למימוש עצמי וליצירת הכנסה גבוהה. יחד עם זאת מדובר בצעד הכרוך בלקיחת סיכון מסוים והצלחת העסק ומינופו אינה וודאית ואינה מובטחת. הסטטיסטיקות כיום בשטח מצביעות על אחוזי סגירה גבוהים של עסקים קטנים ובינוניים בשנת חייהם הראשונה. למרות הסכנות הכרוכות, בעזרת יוזמה, מוטיבציה גבוהה, יכולת ניהולית, שיווקית וראייה פיננסית ואסטרטגית, יחד עם בניית תכנית עסקית והתנהלות חכמה, תוכלו להגדיל את הסיכויים לפתיחת עסק מצליח ורווחי. להלן מספר דגשים שכדאי לקחת בחשבון כשמחליטים לפתוח עסק עצמאי משלכם:

חשיבות ייעוץ מקצועי בשלבי העסק השונים

עוד בשלב טרום פתיחת העסק חשוב לשכור את שירותיו של יועץ עסקי או מאמן שילווה אתכם משלב ראשוני ומכריע זה ולאורך שלבי חיי העסק השונים, בהתאם לצורך. מדובר בשני בעלי מקצועי שיוכלו לכוון ולסייע בכל הקשור למיקוד ולגיבוש תכנית עסקית חכמה ונכונה, שתיקח בחשבון את כל המרכיבים הנדרשים ותכלול התייחסות למגמות בשוק, תזהה את המתחרים הבולטים, תבחן את הכדאיות הפיננסית של העסק ועוד. יש לקחת בחשבון כי פעילותו של היועץ שונה במהותה מפעילות מאמן, כאשר הראשון מגיע מצויד בהשכלה פיננסית עסקית ויוכל לספק את הכלים לבחינה כלכלית של העסק ולכוון לגבי הצעדים הבירוקראטיים הנדרשים בעוד שתהליך האימון מבוסס על ההנחה שבידיכם הכלים לפתיחת העסק ותפקידים כאנשי מקצוע לזהות חולשות ומכשולים שעלולים לעכב, להגביר את הביטחון העצמי ולסייע במימוש הפוטנציאל האישי.

שירותים לעסק תחת גג אחד

קחו בחשבון שישנם גופים המציעים מבחר שירותים ליזמים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים וכדאי לעשות בהם שימוש. גופים מהסוג יוכלו לכוון אתכם לגבי יועצים מקצועיים בהתאם לצרכים הייחודיים שלכם, למשל ייעוץ בתחום הסחר בינלאומי במקרה ומתוכננת פעילות יבוא מחו"ל, ייעוץ פיננסי, משפטי לצורך ניסוח ובחינת חוזים עסקיים ומסחריים ועוד. בנוסף ליועצים המקצועיים, גופים אלו מציעים סדנאות, ימי עיון וכנסים מקצועיים בנושאים שונים, כאשר אלו יוכלו לספק מידע ולהקנות כלים עדכניים בתחום. פעילות נטוורקטינג גם כן מוצעת לצורך הרחבת הפעילות העסקית במסגרת שיתופי פעולה אסטרטגיים והצעות של הזדמנויות עסקיות והצעות מכרזים ממשלתיים ופרטיים מהארץ ובעולם, שהינם חיוניים לצורך הרחבת קהל הלקוחות. כל אלו מתקיימים תחת בית אב אחד וישמשו אתכם נאמנה לאורך זמן.

הכשרה מקצועית ומקיפה

בתור בעלי עסק לעתיד כדאי לשקול לחזור לספסל הלימודים לצורך הכשרה מקצועית ייעודית לתחום הניהול ויזמות או בתחום מקצועי בהתאם לתחום העיסוק החדש. ישנם קורסים מקצועיים ייעודיים למנהלים וליזמים המקנים כלים וידע מקצועי נדרש לפתיחת העסק לצד קורסים בתחומים מקצועיים המקנים כלים עדכניים ומתקדמים בתחום- כלים שלכם בתור בעלי עסק בתחום מסוים יהיה חשוב להכיר. החל מקורסים בתחום הסחר בינלאומי ועד הכשרה מקצועית בתחום ניהול והפקת אירועים במידה והעסק משתייך לתחום. קורסי העשרה כדוגמת קורסי שפות עסקיות אף הם יהיו רלוונטיים במידה ותידרשו להתנהלות מקצועית מול גורמים בחו"ל לצורך תקשורת יעילה מולם, ניהול משא ומתן וסגירת חוזים.

בהצלחה!

הוסף תגובה