עשה ואל תעשה בעיצוב גינה באמצעות פתרונות עץ

בונים בית חדש? משפצים בית קיים? יש לכם שטח חוץ או גג לא מנוצל? (לא חבל?) הכתבה הבאה פונה במיוחד אליכם. אספנו עבורכם, מאנשי המקצוע המובילים בתחום הבנייה והעיצוב, את הטיפים השימושיים ביותר לעיצוב גינות וגגות. מאמר זה יכלול טיפים בסגנון של עשה ואל תעשה, יסדר לכם את סדר העדיפויות ויסלול את הדרך לגינה יפה, מזמינה ופונקציונאלית.

שנתחיל?

  • עשה. תכננו את הגינה. לא בתיאוריה של מה הייתם רוצים שיהיה בגינת החלומות שלכם, אלה תכלס. צאו אל השטח הקיים והחליטו על סוג ומיקום הפעילויות שיתקיימו בגינה. התחשבו בכל בני הבית. בין אם מדובר בילדים שירצו פינת משחקים ובין אם זה מדובר במבוגרים שיהיו מעוניינים בפינת זולה לנוח בה, פינת אירוח או פינת מנגל.
  • אל תעשה. אל תעמיסו יותר מידי אלמנטים על שטח מצומצם. אם השטח הפנוי אינו מאפשר את כל הפעילויות הרצויות, נהלו סדר עדיפויות ופעלו על פיו. זכרו שרהיטי החוץ גדולים יותר מריהוט פנים אי לכך יש להשאיר מרווחים למעבר בין הרהיטים. שימו לב – גינה צפופה לא תהיה פונקציונאלית ולכן תיהנו ממנה פחות באופן משמעותי.
  • עשה. השתמשו בעץ. העץ הינו החומר האידיאלי לגינות וגגות. הוא נשמר לאורך שנים רבות, משתלב באופן אידיאלי עם כל סגנון עיצובי בו בחרתם לבנות את ביתכם ועם כל סביבה בה אתם גרים (עירונית, כפרית וכד'). העץ משרה אווירה נינוחה, חמימה, נעימה ומזמינה. מעבר לכך, תוכלו למצוא סוגי עצים רבים עם מחירים מגוונים שיתאימו לכל תקציב.
  • אל תעשה. אל תקנו עצים לגינה ממקור לא אמין. זה אולי יעלה זול עכשיו אבל לאחר חורף בודד אחד, תיאלצו להחליפם.
  • עשה. וודאו כי העץ שבחרתם עבר חיטוי ואיטום ( אימפרגנציה )שמעניקים יכולות שימור נגד חרקים מזיקים ובעיות רטיבות.
  • עשה.האלמנטים העיקריים של הגינה הם דק, ופרגולה. הדק דורש מדידה מדויקת של המשטח המיועד לריצוף וחישוב נבון של כמויות העץ הנדרשות להקמתו, יש לסמן בחוט את הגודל והמיקום המדויקים שלו. פעולה זו תסייע גם בשלב מאוחר יותר להקמת התשתית של הדק.
  • ·         אל תעשה. לא מתחילים לעבוד ללא ייעוץ ראשוני. גם אם אתם בטוחים ביכולות שלכם בעבודה עם עץ, מסור, ברגים, יציקות בטון וכל ציוד הבטיחות הנדרש ואתם יכולים להקדיש זמן לא מעט לפרויקט ויש לכם עזרה של עוד שני אנשים לפחות, גם אז כדאי להיעזר בייעוץ של איש מקצוע מנוסה שידע להנחות אתכם כיצד להתחיל ולסיים עם התוצר הרצוי, טעויות קטנות מתגלות בהמשך כיקרות מאוד.
    עבודת ניסור בטון הינה עבודה למקצוענים. ניסור בטון נותן מענה איכותי לעבודות בניין ולעבודות שיפוצים.
    אם אתם מתעניינים בעבודות ניסור וקידוח בטון עליכם לדעת שעדיף לפנות למומחים בתחום ולקבל מהם הצעה.
    ניסור בטון אינה עבודה לחובבנים.

  • עשה. טרם הקמת הדק, קחו בחשבון שהנחת התשתית תהייה שונה בין שטחי בטון, שטחי אדמה או דשא, ובין שטחים לא ישרים. במקרים מסוימים יהיה צורך ביישור השטח או בניית מפלסים. בכל המקרים העץ שממנו תורכב התשתית הינו עץ אורן פיני מחוטא בחתך 50/100 מ"מ.
  • אל תעשה. אל תוותרו על פרגולה. בין אם זו פרגולה שמחוברת לקיר המהווה פתרון מוצלח מאוד בעיקר לגגות ומרפסות ובין אם זו פרגולה הניצבת כיחידה נפרדת בגינה. באקלים הארץ ישראלי החם, צל הינו מילת המפתח לגינה מוצלחת ושימושית. ככל שיהיה יותר אזור מוצל – כך תבלו יותר זמן בגינה.
  • ·         עשה. ודאו כי הפרגולה גדולה מספיק ומצלה על כל אזורי הישיבה בגינה. קיימות אופציות של פרגולות עם הצללה חלקית אבל פרגולות המציעות הצללה מלאה הן האופציה האידיאלית עבורכם. הן יגנו באופן מלא גם עליכם וגם על הרכוש שלכם מפני דהייה בשמש, חלודה בעקבות הגשם, ספיגת מים, חול, לכלוך, ציפורים ועוד…
  • אל תעשה. אל תזניחו את העץ. כל סוגי העץ זקוקים לתחזוקה שנתית שיוכלו לשמש אתכם לשנים רבות של נחת בגינה.
  • אל תעשה. גם במקרה של בניית פרגולה אל תתפשרו ושכרו שירותיו של איש מקצוע אמין ובעל ניסיון. חשבו על זה כחיסכון לטווח ארוך.

לעצות נוספות לגבי תכנון והתקנת מוצרי דקים, פרגולות ופתרונות מעץ נוספים, תוכלו לגלוש לאתר http://www.botvin.co.il/

בהצלחה!