ייעוץ משכנתאות – למה (ולמי) זה טוב?

בדרך למשכנתא עולים לא מעט שאלות ולבטים. אחרי הכל זאת אחת ההחלטות הגדולות ביותר שתצטרכו לקחת במהלך חייכם, ויש לה השפעה כלכלית משמעותית על השנים הבאות. זה לא צעד שניתן לעשות על רגל אחת – צריך לחשוב עליו בכובד ראש ולשקול את כל ההיבטים. ולכן, אנשים רבים פונים ליועץ משכנתאות כדי שיסייע להם לעשות סדר בכל נושא המשכנתא ויעזור להם להבין למה הם נכנסים. האם גם לכם כדאי לפנות ליועץ משכנתאות? מאמר זה יספר לכם מה עושה יועץ משכנתאות כדי שתוכלו להחליט האם הוא יכול לעזור לכם.

מהו תפקידו של יועץ המשכנתאות?

התפקיד של יועץ משכנתאות הוא לבנות לכם את תמהיל הנכון עבורכם, להשיג עבורכם את הריביות הזולות ביותר מהבנק, וללוות אתכם לאורך תשלום המשכנתא. בשורה התחתונה, יועץ משכנתאות אמור לחסוך לכם כסף. שכן, בניית תמהיל לא נכון, עם ריביות יקרות, והיעדר מעקב על המשכנתא לאורך זמן (שינויים במצב הכלכלי – הן בהיבט האישי והן בהיבט המדיני-עולמי –  מתרחשים כל הזמן והם משפיעים על המשכנתא שלכם) – כל אלה יכולים להוביל לכך שתוציאו הרבה יותר כסף על המשכנתא ממה שתכננתם.

מי צריך יועץ משכנתא ואיך בוחרים יועץ משכנתא איכותי?

אלא אם כן אתם יועצי משכנתא בעצמכם, או מכירים את תחום המשכנתאות לעומקו, מומלץ שבתהליך לקיחת המשכנתא תתייעצו עם יועץ משכנתא. ברוב המקרים, הבנק יספק לכם יועץ מטעמו, אבל בהחלט כדאי לכם לשקול להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתא פרטי. כדאי לדעת שלא כולם בשוק ייעוץ המשכנתאות הם אנשים ישרים שרוצים בטובתכם, ולכן עליכם לבחון טוב טוב את מי אתם לוקחים כיועץ המשכנתאות שלכם. תוכלו לעשות זאת בכמה דרכים, למשל קבלת רשימת יועצים מומלצים מחברים ומבני משפחה, קריאת חוות דעת על יועצים שונים, וכן פגישות עם מספר יועצים שונים.

בסופו של דבר, עליכם לבחור ביועץ משכנתאות שנראה לכם ישר, אמין, מנוסה, מדקדק בפרטים, בעל רקורד מוכח – וכמובן, חשוב שתהיה לכם כימיה אתו, כי הוא צפוי ללות אתכם לזמן ארוך. כדי לדעת אם היועץ שלפניכם הוא יועץ טוב, שימו לב לסוג השאלות שהוא שואל אתכם. יועץ משכנתאות רציני שואל לא רק שאלות כלליות על ההכנסות שלכם ועל ההחזר הרצוי, אלא גם שאלות מעמיקות יותר (ויש שיגידו אישיות יותר) כמו, האם אתם במינוס? האם אתם מתכננים להביא ילדים? מהו המצב התעסוקתי שלכם ועד כמה הוא יציב? האם אתם מתכננים לפתוח עסק? האם בעתיד אתם מתכננים לעבור למקום אחר? וכו'. מאחר שמשכנתא היא לעתים עסק של עשרות שנים, חשוב מאד להבין מה הכיוון שלכם בחיים – מאחר שהוא ישפיע על המשכנתא והמשכנתא גם תשפיע עליו.

לסיכום, החלטה על התייעצות עם יועץ משכנתא היא כבר החלטה אחראית ושקולה; אך גם בחירתו צריכה להיות כזו. אם תפעלו על ידי העצות שלעיל – תהיו בדרך הנכונה!

 

הוסף תגובה