נחלה למכירה – איך הופכים נחלה חקלאית לנחלה יוקרתית

החל משנות התשעים, עת המדינה החליטה שניתן להפשיר קרקעות חקלאיות לצורכי בנייה פרטית וכן בניית מסחרית, הפכו מושבים רבים ברחבי הארץ ובפרט באזור השרון והשפלה, למושבים יוקרתיים. זאת בזכות מכירתן של נחלות חקלאיות שונות לצורכי בנייה.

אותם מושבים אשר החזיקו נחלות חקלאיות שונות, עם זה בבעלות של חקלאים מקומיים ועם זה בבעלות המושבים, החליטו להפשיר את אותן אדמות ולאפשר בהן בנייה פרטית רחבה. כך גדלו אותם מושבים והפכו לפנינות נדל"ן שכל אחד היה שמח לרכוש בו חלק.

רבים מחפשים נחלה למכירה במושבים בשרון ובמקומות אחרים בארץ, מתוך הבנה שאיכות חיים כפי שמוצעת להם שם, הם לא יוכלו לקבל בשום מקום. מדובר על מושבים קטנים עם רמת חיים גבוהה, מעמד סוציו אקונומי גבוה, בתים פרטיים עם מרחבים לא קטנים, אוכלוסייה מצומצמת, רמת חינוך גבוהה, ובמילים אחרות, כל מה שזוג צעיר או משפחה חולמים עליו.

לכן כשמדברים על נחלה למכירה במושבים, אנחנו יכולים לראות כיצד המחיר עולה פלאים, אפילו אם מדובר במושב רחוק ממרכז הארץ, הרי עדיין מחיר הנחלה יכול להיות גבוה פי כמה ממחיר דירה יוקרתית בתל אביב או בערים אחרות במרכז.

כשזוג מחפש נחלה למכירה, הוא בדרך כלל מחפש מקום בו הוא יוכל להקים את בית חלומותיו, לא פעם מתוך הכרה שזה הבית הראשון והאחרון שהם יקנו.זה הבית בו הם מתכוונים לגדל את ילדיהם ובעתיד אף לאפשר להם לבנות בו יחידות דיור שישרתו אותם. לכן הם מחפשים נחלה שתאפשר להם גם לבנות בית, אך יחד עם זאת, הנחלה גם תאפשר להם להקים משק חקלאי קטן, ובמקרים רבים בשטח שמסביב לבית, הם יוכלו לטפח גינה גדולה, לבנות בריכה, ובמושבים רבים הנחלות אשר מוצעות למכירה, גדולות מספיק בשביל לבנות בהן חוות סוסים ועוד.

כיצד קונים נחלה למכירה

בשביל לקנות נחלה למכירה בצורה חכמה, יש לבחון תחילה למי שייכות הזכויות של הנחלה והאם הוא יכול למכור אותה, כמו כן, יש לבדוק מה ניתן ומה מותר לעשות עם הקרקע של הנחלה וכן מה בדיוק אופי המושב בו מבקשים לרכוש את הנחלה.

מעבר לכך, חיפוש נחלה למכירה דורש גם התייחסות לאספקטים נוספים. למשל, מיקום המושב. האם הוא ממוקם במקום נוח מבחינה תחבורתית, קרוב מספיק לעורקי תחבורה ראשיים, בעזרתם ניתן להגיע למקום העבודה, למרכזים מסחריים ועוד. יש לבדוק מה רמת החינוך במקום והאם ישנם גנים ובתי ספר באזור.

חשוב גם לבדוק מה טיב המושב, אם עוזבים את העיר לטובת חיים במושב, רצוי שיהיה זה מקום איכותי שיהיה ניתן לגדל בו את הילדים בצורה טובה וליהנות מרמת חיים גבוהה. לשם כך יש לעשות ביקור במקום וגם לקרוא עליו באינטרנט.

 

הוסף תגובה