כך תזכרו לשתות גם בחורף

נכון שבשנים האחרונות המודעות הזיזה אצלנו משהו, אך עדיין אנו מתקשים להתעלם מהיעדר תחושת הצמא בעונת החורף ולרוב כמעט ואיננו שותים מספיק

בקיץ העניין פשוט וקל: חם, מזיעים, מרגישים בצמא ולכן שותים. בחורף המצב הופך מורכב יותר. מחד, הטמפרטורות נמוכות ואנו כמעט ולא מרגישים את אובדן הנוזלים. מאידך, אמצעי חימום כגון מזגנים ומפזרי חום למיניהם הצצים בהמוניהם כפטריות אחרי הגשם הראשון, מייבשים אותנו מבלי שאנו מודעים לכך. מנגנון הצמא שלנו מתבלבל עקב איבוד הנוזלים האיטי בהשוואה לזה הקורה בקיץ ולכן מתקשה לאותת לנו בצורה יעילה לגבי צמא או איבוד הנוזלים. אנו הולכים ומתייבשים אט אט ולרוב מבלי שאנו מודעים לכך כלל.

לא רק כדי להפיג צמא

צריכה מתונה ומספקת של נוזלים ( 8-10 כוסות בממוצע ליום, תלוי במשקל ובפעילות הגופנית) חשובה לגופנו בחורף לא פחות מאשר בקיץ. בחורף אנו נוטים לפתח מחלות שונות, צינונים ושפעת עונתית. שתייה מרובה עוזרת לגוף להתמודד עם מגוון מחלות ותסמינים, גם כאלה שאנו לאו דווקא צורכים תרופות כדי לטפל בהן, וכן עוזרת מאד גם לטיפול תרופתי ומיעלת אותו. שתיה מספקת מסייעת לעורנו להיראות צעיר ורענן יותר, במיוחד בחורף, כשעורנו נוטה להתייבש ולהיסדק. בנוסף, שתייה מרובה עוזרת לחילוף החומרים, סוגיה רלוונטית במיוחד לתקופת החורף בה ישנה נטייה לאכול קצת יותר. ולבסוף, ישמחו לשמוע חובבי התה, חליטות שונות כמו תה ירוק או שחור התגלו כמפחיתות סיכוי למחלות לב, סרטן ועוד, כך שגם מי שפחות מחבב שתיה קרה בחורף יכול להרגיש בריא עם כוס תה מהבילה ביד.

אז איך נגרום לעצמנו לשתות יותר?

מסתבר שיש לא מעט שיטות שיכולות לעזור גם לעקשנים ביותר לפתח הרגלי שתייה נכונים ובריאים:

הפכו את המים לזמינים:
כמו בהרבה דברים בחיים, אם נדאג שהמים יהיו בהישג יד, צריכתן תעלה באופן מידי. השאירו בקבוק או קנקן מים במקום העבודה, בבית או בכל מקום שתיתכן בו שהות ארוכה. גם התקנת בר מים תעשה את העבודה, הרבה בשל העובדה שביכולתו לספק מים בדיוק בטמפרטורה המבוקשת והנוחה לכם, וכמובן בשל הזמינות וקלות השימוש. גם השארה של בקבוק מים במעמד הכוסות ברכב היא רלוונטית בחורף מכיוון שהרכב לא מתחמם כמו בקיץ.

קבעו לעצמכם יעד:
מי שמורגלים בעולם הדיאטה ו/או התחרות הספורטיבית יתחברו לשיטת היעדים, למשל לשתות כוס מים בכל שעה עגולה או להגיע לכמות מסוימת של מים שנשתו בתוך פרק זמן קבוע מראש. לשם כך מומלץ לשים תזכורות בסלולארי וכן לעשות כל מה שיוכל להזכיר לכם למלא כוס או לקחת לגימה מהבקבוק.

עשו מהשתייה אטרקציה:
מי שמים פשוטים משעממים אותו, יוכל לגוון כיד הדמיון הטובה ולהפוך את השתייה למהנה ומעניינת יותר. ניתן לחלוט במים פושרים או חמים כמעט כל פרי או ירק שיש בנמצא – פלחי תפוז, תות שדה, פרוסות מלפפון ועלי גרניום, וכמובן חליטות קלאסיות כמו נענע, לימונית ולואיזה שישדרגו גם כן כל קנקן מים ולהפכו לארומטי ומהנה יותר.

הכניסו קצת פלפל:
שיטה יצירתית הטומנת בחובה גם חימום חורפי וגם שתייה מרובה היא להוסיף קצת חריף לאוכל. אוכל חריף, חוץ מזה שהוא מחמם טבעי, גם גורם לנו לשתות יותר כדי לצנן ולאזן את ההתלהבות. למתקשים עם החריפות, זכרו כי זוהי חיבה נרכשת והדרגתית. קחו את זה לאט לאט.

איכלו מרקים
אולי הדרך המהנה ביותר המוכרת לאדם כדי לצרוך נוזלים (ועל הדרך ליצור תחושת שובע תוך שמירה על הגזרה). שפע האפשרויות הוא בלתי נגמר כמו גם מגוון הטעמים והחומרים, הסמיכויות והסגנונות. אין כמו חורף גשום למרק איכותי.

פשוט לשתות בכל הזדמנות:
לאחר שעשינו עבודה על פיתוח המודעות, זה הזמן להטמיע את ההרגל: כוס מים עם כל דבר – קמתם בבוקר? דבר ראשון כוס מים גדולה. יצאתם מפגישה ארוכה? זה הזמן ללגימה ארוכה. צופים בסרט? בקבוק צמוד ולגימות קבועות פק"ל. כמעט כל דבר הנעשה במשך היום יכול להיות מלווה בשתיית מים.

וחשוב לזכור

שתיית מים היא דבר בריא בתנאי שמקפידים על כמה חוקים. ראשית, יש לקמץ עד כמה שניתן בהוספת סוכר לשתייה, בשאיפה להימנעות מוחלטת. שתייה קלה ממותקת מכילה כמויות אבסורדיות של סוכר שאין לנו שום צורך בו. שנית, ולא פחות חשוב, כמות השתייה המומלצת הינה אינדיבידואלית ותלויה בגורמים רבים, ושהפרזה בכמות השתייה יכולה להיות מסוכנת לבריאות ובמקרי קיצון אף להוות סכנת חיים. כדי לקבל מושג לגבי כמות השתייה המומלצת אפשר להשתמש תוכלו להשתמש במחשבון מים.

שתי אפליקציות מומלצות

      

תודה! כבר אהבת את זה.