אד אוניל (Edward O'Neill)

אד אוניל (Edward O'Neill)

מעטים המקרים ששחקנים זוכים להופיע בשתי סדרות, שונות בתכלית, אך מאוד מוצלחות ובכל זאת, סיכוי סביר שאם יראו אותם בטלוויזיה בלי קשר לתוכניות הנ"ל, יהיה קשה מאוד לזהות אותם. הם לא כוכבים במובן הקלאסי של המילה וגם לא במובן שאנחנו מכירים היום את המושג. הם לא סלבס, כפי שנהוג לתאר זאת.

אחת הדוגמאות לשחקנים כאלה, הוא אד אוניל. דור שלם של צעירים גדל עליו, גם בישראל, והיום, אותו דור וגם דור צעיר יותר, נהנה ממנו שוב, בתוכנית בה הוא מככב מזה מספר שנים. העניין הוא, שמלבד שתי התוכניות הנ"ל, הוא כמעט ולא משחק, ומלבד סרטים בודדים, בתפקידי משנה, הוא לא שיחק בתפקיד משמעותי. אך לפעמים, מספיק להיות מוכר בתור דמות מסוימת אחת, בשביל ששחקן יקנה את עולמו.

אם תשאלו את החבר'ה בני השלושים-ארבעים, מי זה אד אוניל, לא תהיה להם בעיה להשיב, זה אל באנדי הנודע, האיש שכבש 4 טאצ'דונים במשחק פוטבול בתיכון וסיים בתור מוכר בחנות נעליים, רק בגלל שאימא שלו התעקשה שזו עבודה זמנית לקיץ. זו היתה דמותו בסדרה "נישואים פלוס" אשר רצה במשך עשר שנים, משנת 1987 עד שנת 1997. הסדרה זכתה להצלחה גדולה, כי בניגוד לסדרות אחרות מאותה תקופה, למשל משפחת קוסבי, היא הציגה את הצדדים הפחות נעימים (בהקצנה) של חיי משפחה בכלל וחיי זוגיות בפרט. במובן מסוים, זו היתה סדרה שהציגה את מוסד המשפחה בצורה גרוטסקית ועלובה. בין סדרה לסדרה הבאה שלו, הוא היה בחופשה מהעבודה, מרצון, במשך מספר שנים.

בעשור האחרון, משנת 2009, מככב אד בסדרה משפחה מודרנית של רשת ABC. סדרה זו זוכה להצלחה גדולה ובמובנים רבים, היא ההיפך הגמור לנישואים פלוס. בסדרה משחק אד את ג'יי, אשר נשוי לגלוריה, אותה משחקת סופיה ורגרה, מהגרת מקולומביה, יש לו בת ובן שחי עם בן זוג. הסדרה מתארת את הקשרים המשפחתיים בצורה קומית ומשעשעת.

בין לבין, שיחק אד במספר סרטים, כאמור, בתפקידי משנה. בין היתר הוא שיחק בעולמו של ויין, אחד ושניים, אספן העצמות עם אנג'ליה ג'ולי, בסדרה "הבית הלבן", ובעוד שורה של סרטים ותוכניות.

אף על פי שהוא איננו נחשב לכוכב, כמו שחקנים אחרים, הרי שדמותו כאל באנדי הפכה לדמות קאלט, בקרב קהלים רבים, בעיקר גברים כמובן, ואפשר לומר, שדמותו בסדרה היתה בלתי נשכחת.

מעט על חייו

אד אוניל נולד באפריל 1946 באוהיו, הוא ללמד באוניברסיטה המקומית, שימש במשך מספר שנים כמורה למדעי החברה, ומשנת 1986 הוא נשוי לשחקנית קתלין רוסוף. חוץ מזה, הוא בעל חגורה שחורה באומנויות לחימה.

הוסף תגובה