איך ישפיע המשבר שאנו חווים על תחום ההתחדשות העירונית?

איך ישפיע המשבר שאנו חווים על תחום ההתחדשות העירונית?

תחום ההתחדשות העירונית בערים מרכזיות כמו תל אביב ורמת גן היה בשיאו. ואז הגיע משבר הקורונה. האם תחום זה נפגע כתוצאה מכך? כיצד? ואיך מומלץ לנהוג לנוכח המציאות?

ההתחדשות העירונית הפכה בחלוף השנים להרבה יותר זמינה ונגישה ולכן בניינים רבים החליטו ללכת עם זה עד הסוף, בין אם על ידי מינוי ועד בית או נציגים שניצחו על התהליך ובין אם על ידי שכירת אנשי מקצוע כמו עו"ד או חברת ניהול ואחזקת מבנים שיתווכו. 

משפיע או לא משפיע – זאת השאלה

היות והוכרז קבל עם ועדה שתחום ההתחדשות העירונית יסתיים בשנת 2022, הרבה בניינים החליטו ללחוץ על הגז ולקדם עסקה משתלמת מול יזמים מתאימים. כל זאת התרחש לפני משבר הקורונה, ולפי ההשערות קיים סיכוי שתחום זה ישתנה מן היסוד כתוצאה מהמשבר. אין זה סוד שהסגר השפיע על המשק באופן משמעותי, כמו גם על ענף הבניה ועל תחום ההתחדשות העירונית. 

אז מה גודל ההשפעה בעצם?

הסגר הופך את ההתנהלות להרבה יותר מורכבת שכן לא כל העובדים מהשטחים מקבלים היתר לעבוד, העבודות מתעכבות, יש הגבלות על כמות האנשים באתר עבודה אחד ועוד. כתוצאה מכך גם מסירת הדירות החדשות עשויה להתעכב. דבר נוסף שמושפע מהמשבר הוא המחירים. אומנם השוק במשבר אך סביר להניח שמחירים של חומרי הגלם יעלו, מה שבסופו של דבר יגרום גם לעליה של מחירי הדירות. 

האם כדאי להתקדם עם פרויקטים של תמ"א 38?

בתקופה האחרונה כל המכירות בוטלו ויזמים שהיו אמורים למכור דירות במכירה מוקדמת דוחים את מועד המסירה לזמן לא ידוע. בעלי בתים או אנשים ששקלו לקנות דירות מתלבטים אם לקחת משכנתא או לא, מתוך החשש להתחייב לתשלומים גדולים. גם אם לכאורה נראה שהכל קפא על השמרים, לבעלי הדירות בפרויקטים של התחדשות עירונית כן יש אינטרס להמשיך עם כל התהליכים מול היזם, שכן הם אינם משלמים על הפרויקט וכל הטוב הזה אמור להסתיים בשנת 2022, כך שצריך למהר בהחלט. 

בשורה התחתונה 

מומלץ שלא לעצור פרויקטים של התחדשות עירונית ואם אתם עובדים עם חברת ניהול ואחזקת מבנים, מה טוב. חברה שכזו יכולה להמשיך ולספק לכם המון שקט נפשי עם מתן מעטפת רחבה של שירותים בתחום הנדל"ן, החל באחזקה ותחזוקה ועד שירותים משפטיים. 

הוסף תגובה