איך לבחור את הצמיגים הנכונים לאופנוע שלכם?

איך לבחור את הצמיגים הנכונים לאופנוע שלכם?

צמיגים זה עניין שיש לו חשיבות בטיחותית גבוהה ביותר לאופנוע, בייחוד כשמדובר בכלי קצת פחות בטוח מרכב פרטי, ולכן הבחירה בצמיגים טובים מחייבת ידע בנושא. כמו שאתם בוחנים איזה סוג של מנעול לאופנוע או אזעקה לאופנוע יתאימו לכם, כך גם כדאי לעשות עם סוגי הצמיגים הנמצאים בשוק.

הסוגים השונים מחולקים לקטגוריות שונות שחלקן קשורות לסגנון רכיבה, לתצורת הדרך וכדומה, אבל מה שהכי חשוב לזכור הוא שפה לא רצוי להתפשר, מדובר בבטיחותכם ובאיכות הנסיעה שלכם. בכתבה זו נביא מגוון שיקולים שיש לקחת בחשבון לפני שמחליפים את הצמיגים באופנוע שלכם.

גם לצמיג יש ת"ז

באופן כללי, על כל צמיג מופיע המידע הדרוש (תעודת הזהות שלו) כדי שנוכל לדעת מה יכולתו, מתי יוצר, מהן מידותיו ועוד. וודאו שהמידות מתאימות למידות שמופיעות על גבי רישיון הרכב. המידע המופיע בדופן הצמיג מציין את תאריך הייצור, המהירות המירבית, יחס חתך, מידת הרכות של הגומי וקוד האינדקס. אורך חייהם של צמיגים הוא כארבע שנים, לכן חשוב שתשימו לב לתאריך הייצור שמצויין עליהם.
יחס החתך של הצמיג הוא תוצר של המשוואה הבאה: רוחב הצמיג (במילימטרים) X גובה הדופן של הצמיג ביחס לרוחב שלו (באחוזים). למה זה חשוב? חתך צמיג נמוך משפיע לרעה על נוחותכם בנסיעה מפני שיש בו פחות אויר, שעוזר בריכוך זעזועים. מנגד, לצמיג כזה תהיה אחיזה משופרת על הכביש והדבר יורגש בעיקר בסיבובים. חתך גבוה יאפשר נסיעה בטוחה ונעימה עם פחות זעזועים. בנוסף, רצוי לבדוק את עומק החריצים של הסוליות ולוודא שהמינימום הוא שני מילימטרים.
עד כה בחנו את המאפיינים החשובים שכדאי לשים לב אליהם כשרוצים לקנות צמיגים טובים לאופנוע. כעת תוכלו לבדוק במו ידיכם את הצמיגים בחנות. יש לוודא שאין סדק, חתך או איזור נפוח, וכן לבצע בדיקת לחץ אויר כאשר הצמיגים אינם חמים.
כמו ברכב, קוד אינדקס מראה מה מידת העומס שניתן להפעיל על הצמיג לפי הוראות היצרן. לחץ אויר נמוך בגלגלים מצביע על בלאי שמוביל ליציבות לא טובה ואף מסוכנת, ואילו לחץ גבוה גורם לכלי לרעוד ולתחושה שאין אחיזה מספקת על הכביש.

סוגי צמיגים לאופנוע שטח

צמיגי שטח נחלקים לקטגוריות לפי תצורת הדרך, כלומר, סוג שטח. צמיגים מסוימים יתאימו לרכיבה על אדמה רכה ואחרים יהיו טובים לקרקע קשה מאוד, וכמובן שיש באמצע. צמיגים המיועדים לקרקע רכה, בוץ וחולות מתאפיינים בגומי קשה יחסית ובמרווח גדול בין קוביה לקוביה. מנגד, צמיגים המיועדים לקרקע קשה ו/או סלעית עשויים גומי רך והמרווחים קטנים יותר. כאשר הקרקע נחשבת לבינונית יותאמו צמיגים בעלי מרווחים וגומי בינוניים, והם אידיאליים למי שמשלב נסיעה על קרקע קשה וקרקע רכה.
לבחור צמיגים איכותיים זה מאתגר כמעט כמו לבחור מנעול או ביטוח מקיף לאופנוע שלכם, לכן חשוב מאוד שתקפידו על בדיקה יסודית לפני רכישתם על מנת שתוכלו להרגיש בטוחים שעשיתם בחירה טובה, כזו שתאפשר לכם נסיעה מהנה ובטוחה בכל מקום שבו תבחרו לרכוב.

הוסף תגובה