איך נגדל דור של מתקני עולם/ קבלה לעם

בכל פעם שנבחרת ממשלה חדשה נעורה תקווה לשינוי של ממש במערכת החינוך הקורסת, ובכל פעם מחדש התקווה הזו מתנפצת מהר מאוד, כשמתברר שהשינויים מרחיקי הלכת עליהם מצהירים נבחרי הציבור מסתכמים בשינוי מינורי בחומר הלימוד והוצאת ספרים כאלה ואחרים מתוכנית הלימודים. לעמותת קבלה לעם אין פתרון מהיר להציע, אך יש לה כן פתרון פלא, שיכול לפתור את כל הבעיות שיש היום במערכת החינוך.

דור הריטלין

יותר ויותר ילדים מאובחנים היום כלוקים בהפרעות קשב וריכוז מסוגים שונים ובדרגות חומרה שונות, ולחלקם הגדול ניתן ריטלין, כדור שבעצמו שנוי במחלוקת, ולעיתים לא באמת עוזר לילד אלא מסמם אותו כתרופת הרגעה זמנית ומונע ממנו להפריע בכיתה. לכולנו ברור שזה לא פתרון לטווח הארוך או בכלל.

הדור הצעיר שאנו מגדלים היום זועק אלינו מתוך פנימיותו את ריקנות הקיום האנושי. חוסר הטעם שהם מרגישים בחיים מתבטא בחוסר שקט, בשעמום נוראי מכל מה שאנו מציגים לפניהם, ובהתאם לכך בחוסר יכולת להקשיב. מערכת החינוך ניצבת בפני שתי בעיות שהיא אינה מסוגלת לפתור: חוסר התאמה מוחלט בין התוכן הנלמד היום לבין מה שמעניין את הילדים, והיעדר תשובות אמיתיות לשאלות שמציקות לדור הצעיר ונוגעות לתכלית הקיום.

הדור האחרון
הרב מיכאל לייטמן מספר לנו כי התקופה בה אנו חיים היום נקראת בחכמת הקבלה "הדור האחרון" או "האלף השישי". באלף השביעי, שיתחיל בעוד פחות מ- 250 שנה, כולנו אמורים להיות כבר בהשגה רוחנית, בקשר מתוקן בינינו, ובקשר ישיר עם הכוח העליון שמנהל את המציאות. לכן, הדור הצעיר, יותר מכל הדורות שקדמו לו, חווה אכזבות, השתוקקויות ושאיפות שהיו מנת חלקה של האנושות מאז ומעולם ומחפש פתרון אמיתי. עומק השאלות והאכזבה, ועוצמת הרגשת חוסר התוחלת צפויים רק להחמיר ככל שהזמן יעבור.

הילדים שלנו מפותחים הרבה יותר מאיתנו, והצורך הפנימי להבין מה הטעם בחיים האלה ולשם מה אנו חיים מוטבע בהם  מרגע הלידה בצורה תת הכרתית. הילדים של המאה ה-21 אינם מוצאים טעם בחיים הריקניים ורוצים להבין למה הם חיים לפני כל דבר אחר. הדור הזה אינו מתרשם משום דבר שאין בו תכלית. הבריחה של הנוער לתרבות הכי ריקנית שיש, לתרבות הכלום, לאלכוהול ולסמים, היא תוצאה מחוסר היכולת שלנו לתת להם מענה אמיתי לשאלות שבוערות בהם, ביטוי של תסכול.

זאת לא ממש אשמתנו, אנחנו הרי לא באמת יודעים את התשובה בעצמנו, אבל בדיוק בשביל זה יש את חכמת הקבלה.

טיפול שורש
אם אנחנו, כמבוגרים האחראים, נותנים לילדים סמים בצורת כדורים כמו ריטלין ואחרים, בכדי להרגיע אותם, אין לנו מה להלין על כך שהם פונים לסמים כמענה כשהם גדלים. במקום לטפל בסימפטומים כדאי שנטפל בשורש הבעיה, והפתרון היחיד שיכול לפתור את הבעיה מהשורש מוצע על ידי עמותת קבלה לעם והמכללה שהיא מפעילה, בה ניתן לקבל את התשובות האמיתיות, המהותיות, לשאלות שמעסיקות את הדור הצעיר.

המקובלים מבטיחים לנו בכתביהם השונים כי הכוונה נכונה של הילדים בצורת מענה  לשאלות הראשוניות שלהם והסבר נכון כיצד מתנהל העולם ומהי מטרת הבריאה, ובמקביל לכך מתן עידוד להתפתחות הטבעית שלהם בכיוונים שמעניינים אותם, תוליד דור של מתקני עולם אמיתיים. אבל המערכת מתכחשת לכך בינתיים ומתעקשת "לעדכן" את תוכניות הלימוד בעוד ועוד ידע, שרובו לא רבלנטי לכלום וממילא לא שייך כלל לחינוך, על בסיס מערכת שנוסדה במאה ה-19 כדי להכשיר את הילדים לעבודה במפעלים שנבנו במסגרת המהפיכה התעשייתית.

מערכת החינוך של היום אינה רלבנטית, ולכן מתפוררת. עמותת קבלה לעם  בראשות הרב מיכאל לייטמן מציעה להרים את הכפפה שמציעה חכמת הקבלה ולהציל לא רק את מערכת החינוך אלא את העולם כולו.

הוסף תגובה