איכויות של דלתות פנים אקוסטיות

אחד התפקידים של דלתות פנים הוא לבודד מפני רעשים. דלת פנים אקוסטית מאפשרת לכם להתרכז ולבצע משימות ביעילות בחדר העבודה, כמו גם היכולת שלא להפריע ליתר בני הבית כאשר הבן המתבגר מאזין למוסיקה רועשת בחדרו. החשיבות של דלתות פנים המבודדות מפני רעשים היא ברורה ונחוצה מאוד – ולכן יש לשלב בבית שלכם דלתות איכותיות לבידוד מרעשים, כמו גם לבידוד תרמי לעונת חורף ולעונת הקיץ.

עיצוב אל מול איכות
עיצוב ואיכות בהחלט הולכים ביחד, אלא שחשוב לוודא שאתם לא מתמקדים בעיצוב דלתות הפנים מבלי לשלב בדלתות חומרי בידוד איכותיים. יש איכויות ודרגות שונות של אטימות לרעש עבור דלתות פנים, וחשוב לוודא שרמת הבידוד מספקת את הצרכים שלכם. אם מדובר על צורך של בידוד רעשים מוחלט כמעט, הרי שאין להסתפק בחומר בידוד רגיל או כוורת אלא יש לשלב בפנים הדלת חומר בידוד איכותי. קיימים בשוק חומרי מילוי שונים למטרת בידוד, ותוכלו בהחלט לשלב בדלת את חומר הבידוד הרצוי – כמובן תוך התאמה בין חומר הגלם של הדלת עצמה לבין חומר הבידוד.
חשוב גם לציין שדלתות פנים אטימות לרעשים שוקלות יותר ולכן יש למסגר אותן עם משקוף מתאים העשוי מעץ מלא של שתי וערב למשל.
חומרי בידוד
בתוך דלתות פנים ניתן לשלב למשל לוח פנימי העשוי מסיבי פשתן – לאטימות גבוהה מאוד מרעשים והן לצרכי בידוד של חום וקור בעונות השנה. סיבי פשתן וסיבי עץ נפוצים לצרכי בידוד עבור חדרי הקלטות למשל, ולכן חשוב לבצע בחירה  מושכלת של חומרי הבידוד שיתאימו לצרכים שלכם.
כאשר מדובר על עיצוב מטבחים חשוב להבין את ההבדל בין מטבח פתוח למטבח סגור. מטבחים פתוחים, אשר אין בינם לבין המשך חלל הבית כל מחיצה או קיר – הם מטבחים שחשופים לרעש בסלון למשל. ועבור מטבחים סגורים עם קיר מלא או דלת יש אפשרות לבידוד רעשים, בהתאם לצרכים שלכם.

 

הוסף תגובה