איפה מוצאים חושות טובות בחצי האי סיני?

איפה מוצאים חושות טובות בחצי האי סיני?

אחרי שנה ארוכה ולא פשוטה כולם ודאי חולמים על חופשה מהחיים כדי רגע לשכוח מהכל, ואין כמו חופשה בסיני בשביל זה –  סיני קרובה, כך שלא צריך לנסוע עכשיו לשדה התעופה ולעבור את כל הפרוצדורות המפרכות האלה של צ'ק אין, בידוק בטחוני ובעיקר הרבה זמן של ללכת סחור סחור בין חנויות הדיוטי פרי במטרה להעביר את הזמן עד העליה למטוס.

זה גם אומר שלא תצטרכו לשלם המון על טיסה, לא שמחירי הדלק בארץ זולים במיוחד, אבל לפחות תוכלו לחלוק את הנסיעה שלכם דרומה עם עוד אנשים ולהפוך אותה לזולה למדי.

הכי חשוב אבל, הוא מה שמגיע בסוף הנסיעה הזאת, ואתם- אוהבי סיני, יודעים שאין דבר יותר נפלא מאשר לשבת על ערסל מחוץ לחושה בסיני, להסתכל על השקיעה צובעת את הים וההרים באדום ולאכול מקלובה חמה וטעימה.

למזלכם, סוף סוף אפשר לחזור לעשות את זה, אמנם זה דורש קצת הכנות לפני כמו בדיקות קורונה וקניית אגרה, וגם בדיקות קורונה לפני חזרתכם ארצה, אבל מצד שני תצטרכו לעשות דברים די דומים בשביל לצאת לכל מדינה בעולם כמעט בזמנים אלו.

אנחנו מאמינים שאתם אוהבי סיני גדולים, ועל כן לא צריך לעבוד הרבה כדי לשכנע אתכם.

אם אתם כבר ספצים בסיני, או אם הייתם שם רק פעם אחת, סיני מאוד גדולה, ויש בה הרבה לגלות, ולפעמים צריך לחפש טוב כדי למצוא חושה בסיני שתהיה מושלמת עבורכם.

אז איפה תוכלו למצוא חושות נהדרות?

ביר סוויר

רצועת החוף של ביר סוויר נמצאת כ-20 דקות נסיעה מהגבול, ואורכה כ- 10 ק"מ. החוף בביר סוויר חולי ונעים, מתאים מאוד למשחקי כדורעף ולחופשה עם הילדים שיהנו מחול רך ונעים לשחק בו. ישנם קמפים רבים בביר סוויר, חלקם צמודים זה לזה וחלקם טיפה יותר מרווחים.

בחלק מהקמפים אין חשמל ואינטרנט, בקמפים אלו חושות פשוטות שמחירם נע בין 40- 80 לירות מצריות, הכוללות גם ארוחת בוקר. המקלחת והשירותים בקמפים אלו משותפים לכל אורחי הקמפ.

ישנם קמפים בהם תוכלו למצוא חשמל ואפילו אינטרנט (מדי פעם), בחלקם יש חושות ממוזגות, ואפילו חדרים מעט רחוק יותר מהחוף עם שירותים ומקלחת פרטיים, מחירם נע לרוב סביב ה-200 לירות מצריות.

לכל קמפ מסעדה משלו, אך תוכלו לעשות הליכות בין הקמפים ולנסות אוכל של קמפ אחר. בגלל הקרבה לישראל יש ברוב ביר סוויר קליטה לסלולרי ישראלי.

ראס אל שטן

רצועת החוף של ראס אל שטן נמצאת כ- 30- 40 דקות נסיעה מהגבול. החוף בראס אל שטן הוא בעיקר אבנים קטנות, ישנם כמה קמפים בהם חופים חוליים, אך הרוב המוחץ של רצועת החוף הוא אבנים קטנות וחלקות. כמו בביר סוויר, גם בראס אל שטן אפשר למצוא קמפים ללא חשמל ואינטרנט כלל וגם קמפים בהם חשמל, אינטרנט ואפילו חושות ממוזגות או חדרים.

ראס אל שטן מושכת אליה המון תיירים צעירים ויש בה הרבה ג'מים של מוזיקה ואפילו מופעי אש לפעמים. יש לא מעט קמפים בראס אל שטן אשר להם מנות ייחודיות וטעימות בתפריט אשר לא קיימות בתפריט הגנרי של מסעדות הקמפים בסיני, לכן שווה לצאת לטיול בין הקמפים ולטעום דברים מהמסעדות השונות.

ראס אל שטן לא מאוד רחוקה מישראל, אך אין בה קליטת סלולרי מישראל ברוב המקומות, אם כי תוכלו למצוא בנקודות מיוחדות (אבל זה ידרוש מכם לעמוד באותה נקודה ולא לזוז). חלק מהקסם שלה הוא שאין צורך בנסיעה ארוכה בכדי להגיע אליה, אך עם זאת חווים ניתוק רב מישראל, ואפשר להתרכז רק ברוגע של סיני.

נואיבה

נואיבה נמצאת כ- 40- 45 דקות נסיעה מהגבול. בניגוד לביר סוויר וראס אל שטן שהן רצועות חוף ריקות מלבד הקמפים, נואיבה היא עיירה עם מרכז נעים בו יש בתי קפה, מסעדות ושוק, וגם בתי מלון. 

אזורי הקמפים נמצאים לא רחוק מהמרכז והם ידועים בשמות- הדיונה הגדולה והדיונה הקטנה (ומה שביניהם). החוף חולי ונעים והקרבה למרכז העיירה נותנת אפשרות לחוות עוד אטרקציות נוספות מעבר לשנירקולים, רביצה ומשחקי כדורעף.

ברוב הקמפים בנואיבה אפשר למצוא חשמל וגם אינטרנט (אך הוא די מקרטע, לא היינו ממליצים להסתמך עליו ליותר מקבלת ושליחת הודעות), וגם אופציה לחושות ממוזגות או חדרים. בנואיבה תוכלו למצוא גם מועדון צלילה למי שרוצה להנות מהריף היפה שבאיזור.

הלגונה הכחולה וראס אבו גלום

הלגונה הכחולה וראס אבו גלום הם שני מקומות יפים ביותר ומיוחדים בסיני, אך על מנת להגיע אליהם יש להשקיע קצת מאמץ. שני המקומות לא נמצאים על "הכביש המהיר" של סיני, לכן מעט יותר מסובך להגיע אליהם, אך זו נסיעה יפהפיה ומומלצת.

הדרך הראשונה להגיע לשם היא המהירה ביותר- לסוע שעתיים עד לדהב (הנמצאת דרומית לראס אבו גלום), ולקחת מאתר הבלו הול (בצפון דהב) סירה מהירה של כ- 15 דקות לראס אבו גלום.  הדרך השניה היא ארוכה יותר אך הרפתקנית ויפה- נסיעה על "הכביש המהיר" כ-45 דקות עד נואיבה, ומשם להיכנס לשטח ולסוע כשעתיים בשטח עד הלגונה הכחולהשימו לב שבגלל שהנסיעה בשטח, היא נעשית בטנדר 4X4 פתוח, כיוון שאתם נוסעים במדבר ואין צל, מומלץ לא לעשות את הנסיעה הזאת בשעות החמות של היום.

הלגונה הכחולה נמצאת כ-10 דקות נסיעה או שעה הליכה צפונית לראס אבו גלום. הלגונה הכחולה היא אחד המקומות היפים בסיני עם חול לבן ולגונה באמצע בצבע טורקיז בוהק. באיזור הלגונה אין ריף ויש רוח חזקה, מה שהפך את המקום לאחד האתרים האהובים על גולשי הקייט סרפינג.

יש מעט קמפים סביב הלגונה והם פשוטים ביותר ללא חשמל ואינטרנט. לא הרבה אנשים בוחרים להישאר בלגונה הכחולה, אלא רק לבוא אליה בטיול יום מראס אבו גלום או דהב, אך מי שיבחר להישאר בלגונה הכחולה יוכל להנות מזריחות ושקיעות על נוף מרהיב. 

בראס אבו גלום יש רוח גם, מה שמרחיק את כל היתושים- שזה יתרון ענק בסיני, כך שלא תצטרכו לישון עם כילות או לדאוג להתמרח באל תוש בעת  התנדנדות על הערסל. הרוח אינה חזקה כמו בלגונה הכחולה כך שמזג האוויר שם מאוד נעים, ובחלק הדרומי של ראס אבו גלום ישנו ריף יפהפה.

הקמפים בראס אבו גלום פשוטים גם הם, ברובם יש חשמל אך אין בהם אינטרנט ואין חדרים ממוזגים (אבל גם אין צורך). ראס אבו גלום שקטה ונעימה בייחוד בגלל שלא פשוט להגיע לשם ובגלל הניתוק האמיתי- ראס אבו גלום והלגונה הכחולה כה נידחים שאפילו סים מצרי לא עובד בהם.

הוסף תגובה