אל תיפלו בפח. כך תבחרו חברת הובלה


על פי הערכות, מאות אלפי ישראלים עוברים דירה מדי שנה, עובדה היוצרת ביקוש עצום לשירותים תומכים כדוגמת חברות הובלה, שירותי אריזה ויש אפילו אתרים שימכרו לכם קרטונים למעבר דירה ואפילו יעדכנו את הכתובת שלכם בגופים הרלוונטיים. בעולם שבו יש ביקוש, תמיד יהיה מי שיציע את שירותיו, ובענף ההובלות, הדבר נכון שבעתיים.

הסיבה לכך פשוטה. נכון לכתיבת שורות אלה, במציאות שבה אין תקנות מוסדרות או דרישות סף כדוגמת ענפי שירות אחרים, כל מי שיש באמתחתו רכב מסחרי או אפילו נגרר, יכול לפתוח כבר עכשיו חברת הובלות ולהציע את שירותיו לקהל הרחב. מפחידה המחשבה שכמעט כל אחד יכול להיכנס לביתכם ולהוביל את החפצים האישיים היקרים לכם ביותר. ריכזנו בעבורכם 6 כללי זהב שיעזרו לכם לבחור את חברת ההובלות הטובה ביותר עבורכם ואפילו עשויים להוזיל לכם לא מעט כסף.

בחרו בשירותי הובלה מקומיים

כדי שנבין את ההיגיון שמאחורי הנקודה, יש להבין תחילה ממה מורכבת הצעת המחיר שניתנת לכם על ידי חברות הובלה שונות. מבלי להיכנס לאילוצים מקצועיים, מרכיב חשוב במחיר מתייחס לזמן שלוקח להגיע אל ביתכם וכמובן אל כמות הדלק שנדרשת לשם כך. ברור לכולנו שאם אתם גרים בירושלים, אין טעם לשכור חברת הובלה מראשון לציון. המחיר עשוי להיות יקר באופן משמעותי מאחר וההוצאות הנלוות (דלק וזמן מובילים) יעלה בהתאם למרחק, מבלי להתחשב באיכות המובילים וטיב השירות.

וותק החברה

אינני פוסל חלילה חברות הובלה חדשות. לעיתים הרצון לספק שירות טוב ולבנות את המותג החדש יעשו לכם הצרכנים רק טוב. הבעיה מתחילה כאשר חאפרים מסוגים שונים מצטרפים לענף כאשר הביקושים נמצאים בשיאם. אני מתכוון לחודשי הקיץ שבהם הביקוש עשוי לעלות ב-300%! אותן חברות הובלה זמניות, באות לעשות את הקופה ושביעות רצונכם לא נמצאת בראש סדר העדיפויות שלכם. לכן, וותק החברה עשוי לעיתים להצביע על שירות ומקצועיות מבוססים – למרות שלעולם אין להסתמך על נקודה זו בלבד.

המלצות

אין כמו הסתמכות על ניסיונם של חברים ובני משפחה שעברו דירה בחודשים האחרונים. בררו האם מישהו מהם התנסה בשירותי הובלה בתקופה האחרונה ומה היו רשמיו. גם אם לא הצלחתם לקבל המלצה, תמיד תוכלו להיעזר בגוגל ולקרוא חוות דעת על מובילים באזורכם.

ביטוח הובלה

אנשים רבים אינם מודעים לכך שקיים ביטוח הובלה ייעודי. ביטוח שכזה מבטיח לכם שיפוי מחברת הביטוח בכל מקרה של נזק ולעיתים אף אבדן שהתרחשו בזמן ההובלה. המיוחד בביטוח הובלה הוא ההתייחסות המקיפה למקרים מסוגים שונים – החל משלב האריזה, השינוע והפריקה. שלא כמו ביטוח רכב רגיל (ישנן חברות שמתהדרות בביטוח אך אם תבדקו, תגלו שהן מתכוונות לביטוח החובה של הרכב (-;), שמכסה נזקים שהתרחשו במקרים מסוימים מאוד וגם זה לא תמיד בטוח. אני מאמין שחברת הובלות מקצועית תשלם עבור ביטוח מתאים – כזה שמכבד אותה וכמובן – אתכם.

פגישה

בטלפון כמעט כולם ישמעו לכם נחמדים ויספרו לכם בדיוק את הדברים שאתם רוצים לשמוע. לצערנו במציאות הדברים לא תמיד נראים כל כך וורודים וקונפליקטים רבים נולדו מתוך אי הבנות ותיאום ציפיות שמקורם בשיחות טלפון. על כן, לפני שאתם סוגרים עסקה, קבעו פגישה בביתכם שתשמש להיכרות קצרה (בכל זאת אתם הולכים לבלות יחד כמה שעות טובות…) וסקרו יחד את תכולת הדירה שמיועדת להובלה.

חוזה

לבסוף, לאחר שמצאתם את המובילים המתאימים ולאחר שסגרתם על מחיר, הגיע הזמן לשים את הדברים על הכתוב – בחוזה עבודה מסודר. החוזה אינו חייב להיות רשמי וחתום על ידי עורך דין. מספיק שתציינו את כמות הרהיטים, ארגזים וכל פרט אחר שנראה לכם חשוב לרבות המחיר, כתובות, תאריך ושעה.

אין מה לעשות חברים, התהליכים שנלווים אל מעבר הדירה אינם הכי נעימים בעולם. יחד עם זאת, אם תשכילו לבצע אותם על הצד הטוב ביותר תוך בחירת נותני שירות טובים, אני מבטיח לכם שתעברו דירה בצורה נינוחה (הכל באופן יחסי כמובן).

 

הוסף תגובה