ארבעה סוגים של בתים פרטיים – מה ההבדלים?

תכנון של בתים  פרטיים שונה מתכנון של דירות מגורים.

בתים פרטיים – ישנם סוגים שונים ומגוונים כגון: בית דו משפחתי, בית בודד, בית דו קומתי, בית בעל מפלס אחד.

כאן אנו נרצה לחשוף בפניכם את החשיבה וההתייחסות של האדריכל בנוגע לכל אחד מסוגי הביתים:

בית בודד

מתוכנן על מגרש מרווח בעל ארבעה כיווני אויר, והגינה של הבית תתוכנן מסביב לכל הבית. הכניסה בדרך כלל מתוכננת לרחוב, וסגנון הבית אינו מוגבל מכיוון שאין בתים צמודים אליו.בית דו קומתי

בית דו קומתי

ייחודו של תכנון בית מסוג זה , ישנה קומה נפרדת יוצרת פרטיות מוחלטת. אלמנט המדרגות יכול להוות מטרד בחיי היומיום אנשים עשויים לראות את עניין הקומות – כחסרון. אך היתרון של קומה נפרדת, הוא העובדה שניתן לתכנן בית מגורים גדול על גבי מגרש קטן יחסית.

 

בית בעל מפלס אחד

מיועד בעיקר לתכנון במגרשים גדולים במיוחד בהם זכויות הבנייה מאפשרות שטח תכסית גדול. יתרון משמעותי בבית בעל מפלס אחד הוא העובדה שכל הפונקציות מתקיימות בקומה אחת, וכך הוא נוח לשימוש בכל שלבי החיים. הפרדת החלל הציבורי מהחלל הפרטי במקרים אלה תתבצע ע"י תכנון נכון.

החיסרון המשמעותי הינו שהבית מכסה את רוב הקרקע (תלוי כמובן בזכויות הבנייה ובגודל הקרקע) והגינה עלולה להצטמצם

 

בית דו משפחתי

הבתים על גבי המגרש הינם בעלי קיר משותף, הבית נבנה במגרש המחולק לשניים. בשל חלוקת מגרש אחת לשנים בדרך כלל נוצר מצב בו שני המגרשים הינם ארוכים וצרים. ובכל אחד מהבתים חסר כיוון אויר אחד, בנוסף תכנון בית דו משפחתי יאלץ אותנו ברך כלל לבצע תיאום בית חזיתות הבתים.

בשל צורת במגרש והעובדה שחסר כיוון אוויר אחד, התכנון שבדרך כלל מתבקש הינו תכנון בו דלת הכניסה תבוצע בחזית הצדדית של הבית , כלומר לאורך הבית, בצורה הזו ניתן לחלק בצורה הטובה ביותר וכדי להימנע ממסדרונות, בנוסף בשביל להשתמש בחלל בצורה הטובה ביותר נמקם אלמנטים שלא מצריכים חלונות כגון מדרגות בקיר המשותף של הבתים.

בבית דו משפחתי אלמנט נוסף שחשוב להכיר הוא עניין הפרטיות, חשוב לתכנן ולדאוג לבידוד מתאים, ולתכנן גדרות שיצרו פרטיות.

היתרון הגדול שיש בבית מסוג זה הוא שישנה הגדרת השטח הברורה. האדריכל יודע כבר בשלבים הראשונים איפה ימוקם הבית ואיפה הגינה.

 

לסיכום

הסוגים השונים של בתים פרטיים, מאפשרים לנו  להתאים סגנונות עיצוב ייעודים. אנחנו בלב אדריכלות מתמחים בעיצוב בית כפרי מודרני, ויוצרים תכנון אדריכלי של בתים בסגנון כפרי, טוסקני ופרובנס.

דוגלים ומקפידים על התאמה להעדפות, דרישות ורצונות הלקוח וכמובן מתחשבים בנתוני המגש, השטח .

הוסף תגובה