ביטוח מקיף לאופנוע – כיצד לבחור את הטוב ביותר?

שוב הזמן הזה בשנה שבמייל מגיעה תזכורת מחברת הביטוח, או מהסוכן, על כך שצריך לחדש את המקיף של האופנוע ושוב הלב כואב על הסכום הגבוה שצריך להיפרד ממנו כדי לבטח את הכלי שלכם. נכון שביטוח מקיף לאופנוע הוא כמעט בגדר חובה משום שאופנוע, ורכב דו גלגלי בכלל, הוא כלי רכב פופולרי מאוד בקרב הגנבים ונכון גם שבכל הקשור לביטוח עדיף לשלם בכל שנה ולא להשתמש אף פעם, ועדיין אי אפשר שלא לתהות עד כמה הביטוח המקיף באמת יעיל ונדרש לנו כחלק ממערך המיגון לאופנועים.

אז האם באמת צריך להתייחס אליו כחלק ממערך כזה או שפשוט צריך לשלם ולשתוק? אולי בכלל כדאי לוותר עליו? ואם יש לי מערכת איתור לאופנוע עדיין צריך מקיף? שאלות טובות. אנסה לעשות קצת סדר במידת האפשר בשורות הבאות.

באופן כללי, בין הצעה אחת לאחרת שתקבלו מחברות הביטוח עשוי להיות הבדל משמעותי, זאת משום שהתקינה החלה על ביטוחים מקיפים לרכב פרטי לא חלה על רכב דו גלגלי וגם משום שהמחיר תלוי בפרמטרים רבים – גיל הנהג, היסטורית העבירות שלו, ההשתתפות העצמית, דגם הכלי ועוד. בכל מקרה, תמיד מומלץ לעשות סקר שוק לפני עריכת ביטוח בחברה מסוימת או אצל סוכן מסוים. זהו כלל שנכון לגבי כל רכישה שאתם מבצעים וחשוב שבעתיים כאשר זה נוגע לביטוח מקיף לקטנוע או אופנוע.

גם כלים כמו טרקטורון או רייזר ניתן ואף רצוי לבטח וגם כאן כדאי מאוד לבדוק מספר הצעות מחיר ולא פחות חשוב מה הן כוללות. כיסוי ביטוחי בביטוח מקיף לטרקטורון או לכלי אחר כולל פיצוי באחד מהמקרים הבאים:

  • גניבת הכלי במידה ולא נמצא בתוך 30 ימים.
  • נזק שנגרם בגלל ניסיון גניבה או תאונה.
  • התלקחות, התפוצצות או מכת ברק.
  • פגיעה במזיד, למעט אם הדבר נעשה על ידי המבוטח עצמו או בהוראתו.

מה לא מכוסה? זה משתנה מחברה לחברה, אבל עקרונית חברות הביטוח אינן מכסות:

  • רכיבים אלקטרוניים כמו רדיו או נגן מוזיקה.
  • תוספות שאינן חלק אינטגרלי מהכלי והותקנו מאוחר יותר.
  • נזק לצמיגים.
  • נזקים שאינם נגרמו במהלך תאונה או ניסיון גניבה.
  • נזק בגין עומס יתר.

ומה אם יש לי אזעקה ומערכת איתור?

קודם כל, מצוין. כל דבר שיכול לעכב או להקשות על הגנב לקחת לך את האופנוע מבלי להחזיר הוא מבורך. השיקול הוא כמובן כלכלי – האם מערכת איתור או אזעקה לאופנוע יכולה להחליף ביטוח מקיף? ובכן, זאת שאלה שאין עליה תשובה חד משמעית. עולם האזעקות לאופנוע הוא מגוון ומציע שיטות רבות למיגון אופנועים והגנה מפני גניבות. מערכת איתור מתקדמת שיודעת לאתר את הכלי שלכם וגם מבצעת ניסיון השבה שלו יכולה להיות מאוד יעילה אך יש מקרים שהניסיון לא צולח ואז ללא ביטוח נשארתם קירחים מכאן ומכאן.

לכן המלצתי היא לחרוק שיניים ולא לחסוך במיגון הכלי שלכם, בכל דרך אפשרית. ביטוח מקיף לאופנוע הוא כמעט בגדר חובה משום שכל מערכת, חכמה ויעילה ככל שתהיה, אינה מספקת תעודת ביטוח מפני גניבות וממילא אינה יעילה במקרה של תאונה או נזק.

לכן, מערכת מושלם של הגנה על רכב דו גלגלי היא מערכת הכוללת מנעול לאופנוע, יחד עם אזעקה או מערכת איתור מתקדמת ובנוסף ביטוח מקיף שמכסה אפשרויות אחרות לנזקים שיכולים להיגרם (למשל אסונות טבע).

ואם זה כבד לי כלכלית?

ובכן, כל אחד צריך לעשות את החשבון שלו. משום שהסטטיסטיקה בדרך כלל לא משקרת, קשה להניח שהרומן שלכם עם האופנוע או הקטנוע לא ייגמר בלי לפחות ניסיון גניבה אחד, גם אם לא מוצלח. יש דרכים שונות להוזיל את העלויות הנלוות כמו ביצוע סקר שוק יעיל טרם הרכישה וכמובן נהיגה זהירה ככל הניתן על מנת שלא לשלם יותר בשנה הבאה כאשר תצטרכו לחדש את הביטוח המקיף.

כך או כך, סעו בזהירות!

 

הוסף תגובה