ג'ייסון ביטמן Jason Bateman

ג'ייסון ביטמן Jason Bateman

אחד הדברים הכי מסתוריים שיש בעולם הטלוויזיה והקולנוע הוא, כיצד אדם שנראה כמו השכן הטוב מהבית שממול, פקיד במשרד ממשלתי, מישהו שאם מתבוננים לא רואים בו שום דבר מאיים ומפחיד, יכול לשחק דמות של אדם אשר מקושר למאפייה, אחד כזה שנאלץ לעשות לא מעט דברים מאוד לא נעימים, דברים אלימים וקשים.

מי שצפה בסדרה אוזרק יודע שג'ייסון ביטמן עונה על ההגדרות האלה. שחקן שלא נראה מאיים, לא נראה מפחיד, לא הטייפקסט הידוע של מאפיונר או אחד כזה שמקורב למאפייה, והנה בכל זאת, בסדרה הוא משחק בהצלחה רבה רואה חשבון של המאפייה, אשר מסתבך איתה ונאלץ לבצע דברים אשר פוגעים בלא מעט אנשים, בשביל שהבוסים שלו יהיו מרוצים וכן בשביל שמשפחתו והוא יוכלו לשרוד.

ג'ייסון ביטמן הוא עוד דוגמא לשחקן שהחל את הקריירה שלו בטלוויזיה, עבר לקולנוע, עשה קריירה עשירה וחזר לטלוויזיה לתפקיד ראשי בתוכנית שזכתה להצלחה גדולה.

הקריירה שלו בטלוויזיה החלה בשנת 1981 בסדרה "בית קטן בערבה", לאחר מכן הוא הופיע בסדרות נוספת כולל משפחת הוגאן. בשנות האלפיים חזר לטלוויזיה, אז היה השחקן הראשי בסדרה "משפחה בהפרעה", על תפקידו בסדרה זכה בפרס גלובוס הזהב. בשנת 2017 החל לשחק את דמותו של מרטי בירד, רואה חשבון שמסתבך עם המאפייה כאמור, בסדרה אוזרק.

בין לבין, הוא עשה קריירה עשירה מאוד בקולנוע. הוא החל לשחק בזאב צעיר 2 בסוף שנות השמונים, לאחר מכן הופיע בקומדיה, הכי מתוק שיש, ואז בסרטים נוספים כגון סטארקי והאץ (הגרסה המחודשת), דודג'בול, הצד שלו הצד שלה, לחסל את האס, ג'ונו, וכן בסרטים הנקוק, שם המשחק, תלוי באוויר וטיפול זוגי. בשנת 2010 שיחק לצד ג'ניפר אניסטון בקומדיה אהבה להחלפה ושנה לאחר מכן כיכב לצידה בסרט איך להיפטר מהבוס, וב-2014 בסרט ההמשך שלו. ב-2016 שב לשחק לצידה בקומדיה, מסיבת השנה. באותה שנה הוא שיחק גם בסרט משפחת פאנג, על פי הספר.

במהלך השנים, הוא גם דובב מספר דמויות בסרטים מצוירים.

מעט על חייו

ג'ייסון נולד בעיר ריי שבמדינת ניו יורק, למשפחה נוצרית מורמונית. אביו הוא קנת ביטמן, שהיה פעיל בעולם הקולנוע ואף שימש כסוכנו האישי עד גיל עשרים. אחותו הגדולה, ג'סטין שיחקה בסדרה הפופולארית, קשרי משפחה.

במהלך שנות התשעים, הוא היה מכור לסמים ואלכוהול, עד שהצליח להיגמל מהם. בשנת 2001 הוא התחתן עם השחקנית אמנדה אנקה, ולשניהם שתי בנות.

הוסף תגובה