דקסטר – מרופא לרוצח

אחד הדברים שמושכים לא מעט אנשים לצפות בתוכניות טלוויזיה מסוימות, בוודאי בעשור שניים האחרונים, זו עלילה בה מוצג אדם נורמטיבי לכאורה, אדם רגיל ושגרתי, אשר הופך להיות דמות קיצונית, דמות אלימה ופרועה, בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף. במילים אחרות, הימים בהם אנחנו ישבנו מול המסך בשביל לראות כיצד הורים מגדלים את ילדיהם בצורה נורמטיבית או כיצד זוג מנהל את חייו השגרתיים, חלפו והיום אנחנו מחפשים את הדמויות אשר לכאורה נראות סבירות וממוצעות, אך למעשה הן אפלות.

אחת הדוגמאות לכך היא דקסטר. סדרה שרצה בין השנים 2006 ל-2013 והכירה לנו את דקסטר חוקר במשטרת מיאמי שעוסק בתבניות דם, כאשר לצד פרנסתו הרגילה, הוא גם רוצח סדרתי אשר הורג אנשים שהיו צריכים להיענש וחמקו מכך וכן אנשים שהוא נוטה לחשוב שמגיע להם למות.

על פניו, דקסטר הוא אדם מאוד נחמד, סימפטי, מקצוען, מאוד אהוב ומוערך, אדם נורמטיבי לחלוטין. אך מן הסתם, איש לא יודע את הסוד שלו, שהוא מפנה את כל הידע והניסיון שעומד לרשותו, לצורך רציחות סדרתיות של פושעים ואנשים אחרים אשר חמקו מהדין.

עבור הצופה יש פה שני מוטיבים מאוד פופולאריים. הראשון, דמות רגילה, ממוצעת, אהובה, שיש לה צד אפל. והמוטיב השני הוא, אדם שמעניש אנשים שמגיע להם עונש, מאחר והרשויות והחברה לא מצליחים להעניש אותם. הוא כמין אל שמעניש את החוטאים.

שחקנים ודמויות בסדרה

את הדמות הראשית של דקסטר משחק מייקל סי הול, מי שהפך להיות שחקן מפורסם בזכות הסדרה "עמוק באדמה" שאף היא נחשבה לסדרה שונה ומיוחדת מאחר והיא הציגה משפחה אשר מנהלת בית לוויות. מייקל עצמו שיחק בסדרה את אחד משני האחים שניהלו את המקום והיה גם הומוסקסואל, זאת היתה אחד הדמויות הראשונות בטלוויזיה שהיתה לה נטייה מינית שונה.

לצידו משחקים בסדרה ג'ניפר קרפנטר אשר משחקת את דברה מורגן, אחותו המאומצת של דקסטר, כמוהו גם היא שוטרת במשטרת מיאמי. אריק קינג משחק את סמל ג'יימס דוקס שוטר במשטרה ואחת הדמויות היחידות של מצליחות להסתדר עם דקסטר, וכן לורן ולז שמשחקת את מריה לגאוורטה, מפקדת מחלקת הרצח במשטרת מיאמי, ומי שנמשכת לדקסטר.

ביקורות על הסדרה

בתחילת דרכה, זכתה הסדרה לביקורות משבחות רבות, בעיקר על הייחודיות שלה וכן על המשחק של מייקל, אך עם הזמן הביקורות והרייטינג של הסדרה נשחקו עד שהיא ירדה מהמסכים. מה שכן, היא קיבלה לא מעט מועמדויות לפרסים שונים, ומתוכם זכתה ללא מעט פרסים, כולל פרסי אמי היוקרתיים.

פרט טריוויה על הסדרה

דמותו של דקסטר כיכבה לא מעט בטקסי פרסים ובתוכניות סאטירה ומערכונים שונות.

הוסף תגובה