מייקל סי הול Michael Carlyle Hall

מייקל סי הול Michael Carlyle Hall

לא הרבה שחקני טלוויזיה מזוהים עם שני תפקידים גדולים, משמעותיים, אשר בזכותם הם זכו לחשיפה גדולה שהובילה אותם להופיע בסרטים ובתוכניות שונות? אין הרבה כאלה, בוודאי לא בטווחי זמן קצרים יחסית כמו שקרה למייקל סי הול.

את הקריירה שלו הוא החל בכלל בתיאטרון, כשעם סיום לימודיו הוא החל לשחק במגוון הצגות בהן מקבת והנרי החמישי, באוף בורדווי. בשנת 1999 קיבל תפקיד בברודווי, במחזמר "קברט". בעקבות הצלחתו בתפקיד זכה בתפקידו הראשון בטלוויזיה. אל התיאטרון חזר בהמשך הקריירה שלו, כששיחק בהצגה המוכרת שיקגו.

בתחילת שנות האלפיים מייקל היה מזוהה עם דמותו של דיוויד פישר מהסדרה "עמוק באדמה", סדרת שהציגה משפחה בעלת בית הלוויות. דמותו של פישר היתה ייחודית, לא רק בגלל העלילה של הסדרה, אלא גם בגלל שהוא היה לאחד הדמויות ההומוסקסואליות הראשונות שנראו על המסכים, ולא רק זה, במהלך הסדרה דמותו קיימה מערכת יחסים עם גבר שחור. דבר שהוא בהחלט יוצא דופן באותה תקופה.

עם ירידת הסדרה בשנת 2005, אחרי שזכה לשבחים ופרסים רבים, קיבל מייקל תפקיד ראשי בסדרה דקסטר, שם הוא שימש מומחה לזיהוי פלילי אשר בשעות הלילה רוצח פושעים. בעקבות תפקידו בסרט, הוא זכה לביקורות חיוביות, ובין היתר זכה בפרס גלובוס הזהב ובמועמדות לפרס אמי.

תפקידיו אלו, הובילו אותה גם אל המסך הגדול, בין היתר, הוא שיחק בסרט, "צ'ק פתוח", "הרוג את יקירעך" בשנת 2013, ובשנת 2017 שיחק בסרט הביוגרפי "האיש שהפיל את הבית הלבן" יחד עם ליאם ניסן. בשנת 2018, שיחק בסרט "לילה בטירוף". בין לבין הוא שיחק גם במיני סדרה SAFE בנטפליקס.

מעט על חייו

מייקל נולד בפברואר 1971. אביו נפטר כשהיה בן 11. הוא למד באוניברסיטת אינדיאנה, סיים שם תואר ראשון ונסע לניו יורק ללמוד משחק. שם החל את הקריירה שלו כשחקן.

בשנת 2010, הוא חלה בסרטן לימפומה, אך זה לא מנע ממנו להמשיך לשחק בסדרה דקסטר. ואחרי שהחלים מהסרטן לגמרי, הוא חזר לעבוד על הסדרה.

בשנת 2008 הוא נישא לשחקנית ג'ינפיר קרנפטר ששיחקה לצידו בדקסטר, אך השניים התגרשו כעבור שנתיים, ובשנת 2016 הוא נישא למורגן מקגרוגר.

הוסף תגובה